آیت الله خاتمی:

مدیریت جهادی نسخه دردهای فرهنگی و اقتصادی است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ» نام گذاری کردند تا پاسداری بیشتری از انقلاب در این دو عرصه داشته باشیم و راهکار آن را هم عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کردند.
کد خبر: ۱۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 06April 2014

مدیریت جهادی نسخه دردهای فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله سید "احمد خاتمی" عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دلایل نامگذاری و انتخاب شعار برای هر سال اظهار کرد: نامگذاری سالها از ابتکارات ارزشمند مقام معظم رهبری است و ایشان نیاز سال آتیه را رصد و درمان آن را نیز تدبیر میکنند و مجموع این دو مسئله سبب نامگذاری سال میشود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عنوان کرد: واضح است که دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب، دو مقوله حساس اقتصاد و فرهنگ را هدف قرار دادهاند و با تحریمها به دنبال جدایی مردم از انقلاب بودند اما به یاری خداوند، مردم به دین و ارزشهای اسلامی وفادار هستند و با مقاومت خود دشمنان را ناکام گذاشتند.

عضو شورای عالی حوزههای علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نسخه اقتصاد مقاومتی که همان مقاوم کردن اقتصاد است، به مقابله با اهداف شوم اقتصادی دشمنان و تحریمها پرداختند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فرهنگ، مجموعه بینشها، دانشها و ارزشهای یک ملت است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید کردند که فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، چرا که فرهنگ متحول کننده اصلی یک ملت است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه رسالت اصلی پیامبراکرم (ص) انقلاب فرهنگی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تحول فرهنگی شکل گرفت و به همین دلیل دشمنان فرهنگ را هدف قرار دادهاند و تهاجم فرهنگی را کلید زدند.

وی با اشاره به اینکه اوج تهاجم به دین و ارزشها در عرصههای مکتوب، دیداری و شنیداری در دوران اصلاح طلبان بود، خاطر نشان کرد: در این دوران شاهد بودیم که چگونه به ارزشها تاخته شد و دشمنان نیز جاده را برای تهاجم؛ بیمانع مشاهده میکردند، اما به فضل خدا در این عرصه ملت ایستاد و مقاومت کرد تا همچنان ارزشها محفوظ بماند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با هشدار به اینکه اگر نسبت به موضوعات فرهنگی غفلتی صورت گیرد شاهد تکرار حوادث گذشته میشویم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ» نامیدند تا پاسداری بیشتری از انقلاب در این دو عرصه داشته باشیم و راهکار آن را هم عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کردند.

عضو شورای عالی حوزههای علمیه خاطرنشان کرد: مقصود از مدیریت جهادی مدیریتی است که در هشت سال دفاع مقدس مردم ما داشتند.

نظر شما
پربیننده ها