آیت الله خاتمی:

دشمنان نمی‌توانند فناوری بومی هسته‌ای را از ملت ما بگیرند

عضو هیئت رئسه مجلس خبرگان رهبری گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای را گرامی می‌داریم و مطمئن هستیم که دشمنان نخواهند توانست این فناوری بومی شده را از ملت ما بگیرند.
کد خبر: ۱۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 09April 2014

دشمنان نمی‌توانند فناوری بومی هسته‌ای را از ملت ما بگیرند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله "سید احمد خاتمی" عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: فناوری هستهای از فناوریهای لازم برای زندگی آینده بشریت است و برخلاف ذهنیتی که بعضیها دارند که تا کلمه هستهای گفته میشود، سلاح هستهای به نظرشان میآید، این ذهنیت درست نیست.

وی افزود: امروز انرژی و فناوری هستهای در عرصه پزشکی نقش زیادی دارد و در عرصه کشاورزی نیز نقش قابل توجهی دارد. بر این اساس است که این فناوری ضرورت یک کشور است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان ما نمیخواستند که ایران به این فناوری دست پیدا کند، ولی فناوران دانشمند ما به فضل خدا ایستادند و دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به بهانه دشمنان در خصوص مذاکرات هستهای گفت: اگر چه برای گرفتن بهانه از دست دشمنان، مقام معظم رهبری مذاکرات هستهای را اجازه فرمودند و مذاکرات هستهای ۱+۵ با رعایت چارچوبهای مد نظر مقام معظم رهبری مورد تائید ملت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه که در این عرصه مهم است، این است که پیشرفت فناوری ما در متن تحریمها بوده است. یعنی ما با تحریمها به این فناوری رسیدیم. این فناوری چیزی نیست که آنها بتوانند از ملت ما بگیرند و به تعبیر فنی بومی شده است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: در این عرصه ما مدیون تلاش دانشمندان برجسته هستهای بویژه دانشمندان شهید هستهای هستیم لذا روز ملی فناوری هستهای را گرامی میداریم و مطمئن هستیم که دشمنان نخواهند توانست این فناوری بومی شده را از ملت ما بگیرند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص علت مخالفت غربیها با فعالیتهای هستهای کشور ایران با وجود قانونی بودن این فعالیتها بیان کرد: دشمنان این ملت از ایران اسلامی هراس دارند نه از ایران هستهای و این که میگویند ما را متهم میکنند که در پی بُمب اتم هستیم، یک دروغ بزرگ است.

وی افزود: بُمب اتم با آموزههای دینی ما سازگار نیست و غربیها هم این را میدانند، مُنتها این بهانهای برای تقابل با نظام اسلامی است و دلیلش هم این است که هنوز مسئله هستهای تمام نشده، مسئله حقوق بشر را ساز کردهاند.

آیت الله خاتمی درپایان بیان کرد: مطمئن هستیم که اگر این مسئله هم بگذرد، بهانههای دیگری خواهند آورد و این سخن قران است که "دشمنان شما آنقدر با شما مقابله میکنند تا از دینتان دست بردارید، اگر بتوانند" که به فضل خداوند نخواهند توانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار