نویسنده و منتقد کتاب‌های دفاع مقدس مطرح کرد

ولایت رمز ماندگاری شهید آوینی/ انتشار دست‌نوشته‌‌ای منتشر نشده از شهید آوینی

نویسنده و منتقد کتاب‌های دفاع مقدس با قرائت دست نوشته‌ای منتشر نشده از شهید آوینی، گفت: آوینی یک اتفاق بود و این اتفاق باید شناسایی شود و رمز ماندگاری آوینی ولایت است.
کد خبر: ۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ - 09April 2014

ولایت رمز ماندگاری شهید آوینی/ انتشار دست‌نوشته‌‌ای منتشر نشده از شهید آوینی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "جهانگیر خسروشاهی" نویسنده و منتقد کتابهای دفاع مقدس به عنوان یکی از سخنرانان برنامه بزرگداشت بیست و یکمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی در تالار وزارت کشور اظهار کرد: اگر فرهنگ به تمدن تبدیل شود و اگر حماسه به پژوهش تبدیل شود، حماسه و فرهنگ میمیرد. آوینی هم قابل پژوهش نیست بلکه آوینی نوعی زندگی است. خیلی از انسانها به دنبال پژوهش در عاشورا و به تعبیر آوینی به قلب هستی رفتند اما در زندگی به آن عمل نکرده و واقعه سال ۶۱ هجری را باور نکردند.

وی افزود: به ندای قلب توجه کنید که بیست و یک سال از شهادت آوینی گذشته است. اگر به آوینی به عنوان یک پایان نامه بسنده کنیم بدانیم که پرونده او را بستهایم.

خسروشاهی تصریح کرد: آوینی جوششی بود برای پاسخ به طلب وجودی خود و اصلا کاری به بیرون از وجود خود نداشت.

وی بیان کرد: شهید آوینی مشیت الهی بود که در ظرف انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و برای نسل خود به عنوان حجتی معرفی شد.

این نویسنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فرموله کردن آوینی هم به نفع آوینی نیست. اینکه آوینی را در دسترس قرار دهیم به ستیز با واقعیت پرداختهایم. قطعا آوینی با من فرق داشت و من به دور از احساس آوینی را توصیف میکنم.

خسروشاهی گفت: آوینی یک اتفاق بود و این اتفاق باید شناسایی شود و رمز ماندگاری آوینی ولایت است و در باب آوینی سخن، بسیار است.

در پایان خسروشاهی دست نوشتهای منتشر نشده از شهید آوینی به تاریخ ۲۷ فروردین ۶۶ را قرائت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار