امریکای شمالی متقاضی خرید فیلم "شیار۱۴۳ " شد

ابوذر پورمحمدی تهیه‌کننده "شیار 143" از پیشنهاد یک پخش‌کننده از آمریکایی شمالی برای خرید و نمایش این فیلم دفاع مقدسی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ - 19April 2014

امریکای شمالی متقاضی خرید فیلم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "ابوذر پورمحمدی" تهیهکننده "شیار ۱۴۳" از پیشنهاد یک پخشکننده از آمریکایی شمالی برای خرید و نمایش این فیلم دفاع مقدسی خبر داد.

پورمحمدی یکی از تهیهکنندگان فیلم "شیار ۱۴۳" درباره حضور این اثر در بازار فیلم کن در کشور فرانسه، گفت: بازار فیلم کن از شلوغترین بازارهای فیلم در عرصه بینالملل است و آنجا درخواست شبکههای تلویزیونی و پخشکنندگان برای خرید فیلمهای سینمایی در نقاط مختلف دنیا بسیار بالا است.

به گفته وی، بازار فیلم کن فرصت خوبی برای ارزیابی و خرید فیلمهاست و به صاحبان آثار سینمایی هم این فرصت را میدهد که با ظرفیتهای جهانی بیشتر آشنا شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلمی مانند "شیار ۱۴۳" ظرفیت حضور در بازار کن را دارد؟ عنوان کرد: تصور غالب این است که فیلمهای سینمای ایران به دلیل محتوای فکری و فرهنگی ویژهای که دارند خریدار جهانی ندارند، اما این تصور اشتباه است و فیلمهای ایرانی تجربه خوبی در بازارهای جهانی داشتهاند. به عنوان مثال فیلم "بچههای آسمان" ساخته مجید مجیدی از آن دسته از فیلمهایی است که در شبکههای مختلف تلویزیونی در دنیا دیده شد.

این تهیهکننده سینما در ادامه صحبتها خود با اشاره به این مطلب که یک پخشکننده از آمریکای شمالی خریدار فیلم "شیار ۱۴۳" است، گفت: گمانهزنی ما این بود که مشتری فیلم "شیار ۱۴۳" بیشتر از تهیهکنندگان اروپایی است چراکه فضایی مثل این فیلم را کشورهای اروپایی بیشتر از کشورهای آمریکایی میپسندند اما درخواست یک پخشکننده از آمریکای شمالی ثابت کرد که چنین آثاری میتواند از همه جهان متقاضی داشته باشد.

پورمحمدی متذکر شد: یکی از دلایل اشتیاق برای خرید این فیلم فضای بومی و جاذبههای سنتی آن از زندگی در ایران است که به نوعی توریسم فرهنگی به شمار میآید و در عین حال حس انساندوستی و اشتیاق مادرانهای که برای دیدن فرزند در این فیلم تصویر شده است، تقاضا برای خرید را بالا میبرد.

وی درباره نمایش "شیار ۱۴۳" در بازار کن گفت: ناگفته نماند یکی از بهترین سانسهای نمایش "شیار ۱۴۳"با زیرنویس انگلیسی برای بازار کن در نظر گرفته شده و به این حضور بسیار امیدوار هستیم.

تهیهکننده "شیار ۱۴۳" با اشاره به اکرانهای دانشجویی این فیلم سینمایی گفت: اکران دانشجویی این فیلمها از اول اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز میشود و پس از آن به مس سرچشمه در رفسنجان میرویم.

وی درباره دلایل اکران دانشجویی در کرمان گفت: فیلمبرداری این فیلم سینمایی در کرمان بود و در زمان جشنواره هم این فیلم موقعیت نمایش در آن شهر را پیدا نکرد به همین دلیل اکران دانشجویی را از کرمان آغاز خواهیم کرد.

پورمحمدی در پایان درباره انتشار آنونس این فیلم سینمایی در فضای مجازی گفت: دوستداران و علاقمندان به فیلم "شیار ۱۴۳" براساس اطلاعات و اخبار موجود به شکل خودجوش آنونس این فیلم سینمایی را درست کردند و در فضای مجازی گذاشتند. ضمن اینکه این فیلم سینمایی در ایام عید فطر اکران خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار