علیرضا کمری:

آوینی تداعی کننده ارزشهای دفاع مقدس است

نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گفت: اینکه روزی مصادف با شهادت آوینی به نام هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است، بیانگر آفاق فکری و معرفتی این شهید بزرگوار است.
کد خبر: ۱۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵ - 09April 2014

آوینی تداعی کننده ارزشهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس "علیرضا کمری" نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی گفت: درباره شهید آوینی در این دو دهه بسیار سخن گفته  شده که بسیاری از گفتهها از روی شور، احساس و اعتقاد به ایشان بوده است و بسیاری از سخنان درباره آثار ارزندۀ او گفته شده است.

وی افزود: ما با انسانی مواجه هستیم که به سبب دیدگاه و سطح اندیشه از دیگران متمایز است اگرچه نمی توان منکر شأن معنوی شهید آوینی شد، اما بسیاری معتقدند که گفتههای شهید آوینی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس شنیدنی، خواندنی و ماندگار است.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس بیان کرد: اینکه روزی مصادف با شهادت آوینی به نام هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است، بیانگر آفاق فکری و معرفتی این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به حضور جوانان در مراسم گرامیداشت این شهید خطاب به آنان گفت: خوب است قدری با تفکر و تعمق بیاندیشید و خصوصیات بارز اخلاقی این شهید عزیز را بعنوان الگو و سرمشق وارد متن زندگی کنید.

کمری با بیان اینکه دو نوع شناخت عمومی و خصوصی برای شهید آوینی وجود دارد، افزود: توده مردم آوینی را در ابتدا با صدای او شناختند و مستمعان با این صدای گرم که از قاب تلویزیون در برنامه روایت فتح پخش می شد ارتباط برقرار کردند، بدون اینکه گفته شود صاحب این صدا چه کسی است.

وی گفت: صدای متفاوت شهید آوینی پس از شهادت سیمای او را برای مردم شناساند، زیرا صدای او محزون، نجیب پذیرفتنی و قابل تعمق بود و این صدای نجیب تداعی کننده نالههای نی در نیستان است.

کمری افزود: آوینی چهره زیبایی داشت و بر سیمای نجیب، معنوی و معصومانه او همواره لبخند زیبایی دیده میشد و طبیعی است کسی که از سیمای معصومانه و سخن گیرا برخوردار باشد تاثیر کلامش بر دیگران بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی شهید آوینی را می توان در قالب آنچه بصورت متن، گفتار و حدیث نفس در روایت فتح ارائه شده است مورد شناخت و مطالعه قرار داد افزود: آوینی بعنوان نشانه فرهنگی در یک دوره معرف جریانی است که در نقطه اوج بعنوان هنرمند انقلاب اسلامی از او یاد می شود.

این نویسنده عرصه دفاع مقدس در پایان افزود: دوکوهه ای که شهید آوینی از آن یاد می کند تنها پادگانی که کنار جاده ای ساخته شده است نیست، بلکه میتوان از آن بعنوان شهری در آسمانها یاد کرد.

نظر شما
پربیننده ها