آبشخور تشیع لندنی کجاست؟

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، در تشریح شاخص‌های شیعه لندنی گفت: تشیع لندنی خواسته یا ناخواسته یک نوع وابستگی به لندن دارد و در پازل بازی غربی‌ها قرار می‌گیرد و از حمایت سیاسی و مالی انگلیسی‌ها برخوردار است. به گزارش فتن ٬ سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ...
کد خبر: ۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 12January 2015

آبشخور تشیع لندنی کجاست؟

به گزارش دفاع پرس، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، در تشریح شاخصهای شیعه لندنی گفت: تشیع لندنی خواسته یا ناخواسته یک نوع وابستگی به لندن دارد و در پازل بازی غربیها قرار میگیرد و از حمایت سیاسی و مالی انگلیسیها برخوردار است.

 سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با ایکنا درباره شاخصها و ویژگیهای تشیع لندنی و تسنن آمریکایی گفت: مهمترین شاخصه شیعه لندنی و سنی آمریکایی این است که رویکرد و مواضع این افراد و گروهها با سیاست همیشگی پیر استعمار، انگلیس خبیث و آمریکا مطابقت دارد.

%d8%a2%d8%a8%d8%b4%d8%ae%d9%88%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%b9%d9%87-%d9%84%d9%86%d8%af%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%a7%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%b0-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af

آبشخور شیعه لندنی کجاست؟

وی افزود: در طول تاریخ رفتار انگلیسیها در جهان اسلام مبتنی بر اصل ثابت و همیشگی « تفرقه بینداز و حکومت کن» بوده است. اگر مواضع برخی گروهها و تشکلهایی که امروزه با عنوان «شیعه لندنی» مطرح هستند مورد بررسی قرار دهیم میبینیم که جهتگیری و رویکرد اصلی این گروهها به نحوی است که جهان اسلام را دچار تفرقه میکنند و بر اختلافات دنیای اسلام میافزایند.

سردار جوانی اظهار کرد: شیعه لندنی با طرح برخی مباحث حساسیتآفرین و انجام مجموعهای از اقدامات باعث میشود اختلاف میان شیعه و سنی تشدید شود و این مسئله دقیقا در راستای سیاستهای پیر استعمار است تا از طریق ایجاد این اختلافات اهداف خود را در جهان اسلام دنبال و تأمین کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: شاخص دیگر تشیع لندنی این است که خواسته یا ناخواسته یک نوع وابستگی به لندن دارند و در پازل بازی غربیها قرار میگیرند و از حمایت سیاسی و مالی انگلیسیها برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: امروزه اگر به دقت نگاه کنیم متوجه میشویم هم گروههای تکفیری و سلفی در میان اهل سنت و هم گروههای تندرو و افراطی معروف به شیعه لندنی در میان شیعیان مورد حمایت و پشتیبانی غربیها به ویژه آمریکا و انگلیس قرار دارند و به عنوان نمونه عمدتا شبکههای ماهوارهای کسانی که به شیعه لندنی معروف هستند در اروپا و به ویژه انگلیس قرار دارد.

جوانی ادامه داد: در واقع اگر مهمترین مصلحت امروز جهان اسلام وحدت، همدلی و یکپارچگی مسلمانان باشد تا دنیای اسلام بتواند به صورت متحد در یک جبهه واحد در مقابل دشمنان عمل کند در این میان کسانی که به عنوان شیعه لندنی و سنی امریکایی مطرح هستند دقیقا در نقطه مقابل این انسجام و وحدت حرکت میکنند و پرچمی که بر دست گرفتهاند پرچم اختلافآفرینی و تفرقهافکنی است.

اهداف اتخاذ سیاستهای معارض از سوی برخی دولتهای منطقه با ایران 

سردار جوانی درباره دلایل اتخاذ سیاستهای معارض با جمهوری اسلامی از سوی برخی کشورهای اسلامی و اینکه آیا اتخاذ این سیاستها میتواند برگرفته از یک رقابت اقتصادی باشد، گفت: اگر بررسی دقیقی از رفتار دولتهایی که در منطقه رویکردهای ضد جمهوری اسلامی اتخاذ میکنند صورت بگیرد متوجه میشویم ریشه آن به رقابتهای اقتصادی بازنمیگردد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اساسا رقیب این کشورها نیست، گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا شعار وحدت امت اسلامی، تشکیل اتحادیه جهان اسلام و تشکیل بازار مشترک اسلامی را مطرح کرده است و همواره در سیاست خارجی منطقهای خود به دنبال اعتلای جهان اسلام، وحدت و پیشرفت جهان اسلام و تحقق بخشیدن به مفهوم درست امت اسلامی بوده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: اما دقیقا در نقطه مقابل برخی دولتهای اسلامی منطقه رویکردی ضد این سیاست را دارند و دلیل آن هم وابستگی آنها به نظام سلطه بوده است که سبب شده است سیاستهای نظام سلطه را دنبال کنند.

سیاستهای ضد ایرانی در منطقه برای رفع نگرانیهای غرب از تحقق وحدت

جوانی با تأکید بر اینکه کشورهای غربی و سلطهگر بیشترین احساس نگرانی را از سیاستهای وحدتآفرین جمهوری اسلامی دارند، گفت: آنها به خوبی میدانند اگر سیاستهای جمهوری اسلامی در جهان اسلام و در منطقه راهبردی غرب آسیا به نتیجه برسد جهان اسلام در حکم یک قطب قدرت واقعی میتواند به زیادهخواهیها و سلطهگریهای غرب در جهان اسلام پایان دهد و آنها نگران این مطلب هستند که با تحقق قطب قدرت اسلام سیادت غرب بر جهان پایان یابد.

وی افزود: لذا سلطهگران به دلیل نگرانی جدی از وحدت و انسجام مسلمانان سعی میکنند با تحریک، تطمیع و اعمال فشار، دولتهای مستبد، فاسد و دیکتاتور منطقه را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند و در این راستا پروژه «ایرانهراسی» را دنبال میکنند در حالی که جمهوری اسلامی هیچوقت تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نبوده و نیست و همواره به دنبال صلح، ثبات و آرامش در منطقه و جهان اسلام بوده و خواهد بود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: لذا ریشه اتخاذ این سیاستهای معارض و خصمانه علیه ایران را نباید در رقابتهای اقتصادی دانست بلکه ریشه آن را باید در سیاستهای غرب و استعمارگران جستوجو کرد که خواهان تفرقه در جهان اسلام هستند تا جلوی حرکت مسلمانان به سمت وحدت، انسجام و پیشرفتهای واقعی را بگیرند.

سردار جوانی تصریح کرد: قطعا پیشرفتهای واقعی در جهان اسلام زمانی محقق میشود که تمامی کشورها و دولتهای اسلامی رویکردهایی مشابه جمهوری اسلامی داشته باشند و در کنار همدیگر همافزا شوند. امروزه ایران میتواند به تمامی این کشورها در جهت پیشرفت حقیقی کمک کند. پس نباید فکر کرد  که سیاستهای ایرانهراسی و ایرانستیزی که برخی دولتهای منطقه در پیش گرفتهاند به رقابتهای اقتصادی بازمیگردد بلکه عمدتا دلایل سیاسی دارد.

 

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار