حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

تبیین افکار باطل تشیع لندنی از سوی حوزویان ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به فعالیت تشیع لندنی در منطقه گفت: باید حوزه‌های علمیه، علما و بزرگان دین این جریان را دنبال و با تبیین ابعاد مختلف این جریان جامعه را نسبت به خطرات آن آشنا کنند.
کد خبر: ۳۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ - 14January 2015

تبیین افکار باطل تشیع لندنی از سوی حوزویان ضروری است

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگویی، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تشیع مرتبط باMI6 و تسنن مزدور CIA، برخورد با تفرقه افکنان را نیازمند یک کار همه جانبه دانست.


وی گفت: اینگونه مسائل که ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد، کار همه جانبه میطلبد، بخشی از آن را باید حوزههای علمیه، علما و بزرگان دین دنبال کنند و شاید آن را بتوان مصداق روایت «اگر بدعتی در دین آشکار شد بر علما واجب است که اظهار علم کنند» بیان کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد اصلی مبارزه با تفرقه افکنان میان امت اسلام را بر دوش علما دانست و بیان داشت: سخنان متخصصان، بزرگان و کسانی که دارای جایگاه علمی هستند معیار برای مسلمانان به ویژه شیعیان است که در رأس این بزرگان، مراجع تقلید قرار دارند و همواره در طول تاریخ این وظیفه را به خوبی انجام دادهاند.


وی تصریح کرد: اعلام صریح موضع اسلام و دیدگاه شیعه وظیفه دینی، کار پسندیده و اثرگذاری است، ولی باید شرایط اجتماعی و فرهنگی را سنجید؛ چرا که طرح برخی از مسائل به صورت شفاف سبب تقویت جناح باطل میشود و باطل خیال میکند به سبب قدرتمندی است که تمام مراجع در برابر او صریحا موضع گرفتهاند.


حجتالاسلام والمسلمین رجبی در ادامه با اشاره به تلاش تشیع مرتبط با MI6 برای تفرقه افکنی میان مسلمانان بیان داشت: چنین افرادی از رده علمی بالای برخوردار نبوده و بیشتر استکبار و دشمنان اسلام آنها را به عنوان شخصیتهای علمی و دینی مطرح میکنند که باید در برابر آنها دیدگاه اسلام را صریح بیان کرد.


وی یادآور شد: البته در برخورد نقادانه نسبت به اشخاص باید ملاحظات فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد؛ چرا که این افراد در تلاش برای سوء استفاده از هر فرصتی هستند، ولی باید دانست آنکه تشیع لندنی را چه از روی آگاهی و یا چه از روی ناآگاهی ترویج میکند، با واسطه و یا بی واسطه مزدور استکبار است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر بیان واقعیت چهره تشیع لندنی از سوی افراد به ویژه رسانهها خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نسبت به حقیقت باید صورت گیرد؛ از اینرو لازم است که طرح و تبیین اصل مسأله صورت پذیرد.


وی ادامه داد: باید صریحا اعلام شود این نوع اندیشهها بر ضد اسلام است، برای قشر جوان و فرهیخته باید با مستند بیان شود که واقعیت چیست تا کسانی که طالب حقیقت هستند گرفتار دام اینها که ایادی دشمنان هستند، نشوند.


حجتالاسلام والمسلمین رجبی با تأکید بر اینکه اظهار و بیان واقعیت افکار این افراد واجب و لازم است، اظهار داشت: به نظر بنده باید مراجع تقلید طرح موضوع کرده و موضع را بیان کنند؛ اساتید، خطبا، سخنرانان و دیگران مصادیق را بیان کرده و حتی از این افراد نام ببرند، چرا که بیان مصادیق از سوی مراجع سبب بزرگتر شدن و سوء استفاده این جریانات میشود.


وی افزود: رسانهها وظیفه دارند جامعه را از توطئه دشمنان آگاه کنند؛ سیاستمداران باید در بعد سیاسی این مسائل را بیان و جامعه شناسان نیز ابعاد فرهنگی و اجتماعی چنین تفکری را بیان کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وظیفه دستگاههای امنیتی در برخورد با تشیع لندنی را بیان پشت پردهها و امکانات این افراد عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاههای امنیتی باید بیان کنند که این افراد به پشتوانه صهیونیست و استکبار جهانی این فعالیتها را انجام میدهند و دست این خائنان به اسلام، در دست دشمنان اسلام است.


وی بیان داشت: دستگاه های امنیتی افزونبر بیان پشت پرده این جریانات، باید با توجه به مسائل امنیتی با آنها برخورد کنند و مخاطرات امنیتی آنها برای شیعیان دیگر را تبیین کند.


حجتالاسلام والمسلمین رجبی، آزادی تشیع لندنی برای فعالیت در کشورهای مختلف همانند عربستان را حاکی از باطل بودن این جریان دانست و گفت: این جریانات در برخی از کشورها ضمن آزاد بودن در فعالیتها، امکانات سرسامآوری را از این دولتها دریافت میکنند؛ این نشان میدهد که برخورد این تفکرات به نفع دشمنان بوده و آنها را تقویت میکند.


وی تصریح کرد: چنین حرکتی نشان میدهد که تشیع راستین علوی به ضرر استکبار و فرقه وهابیت است، ولی تشیع انگلیسی چیزی است که در راستای وهابیت دست ساخته انگلیس حرکت میکند و این دو بازوی دشمنان به ویژه انگلیس هستند.


منبع:خبرگزاری رسا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار