در باب فلسفه شیعه انگلیسی باید گفت از ما است که بر ما است

حجت‌الاسلام هادی صادقی در آیین تجلیل از مزدوجان خانواده بزرگ قوه قضائیه که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خدشه‌دار شدن عزت و اتحاد مسلمانان در جهت پیشبرد منافع آمریکا، صهیونیست و دیگر سردمداران استکبار نتیجه وحدت‌شکنی از سوی مسلمانان است.
کد خبر: ۳۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 18January 2015

در باب فلسفه شیعه انگلیسی باید گفت از ما است که بر ما است

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام هادی صادقی در آیین تجلیل از مزدوجان خانواده بزرگ قوه قضائیه که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خدشهدار شدن عزت و اتحاد مسلمانان در جهت پیشبرد منافع آمریکا، صهیونیست و دیگر سردمداران استکبار نتیجه وحدتشکنی از سوی مسلمانان است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه مسئله وحدت را استراتژی و راهبرد اساسی اهل بیت(ع) در تاریخ دانست و افزود: امیرالمومنین(ع) در دوران خلافت خود با نبردها و آشوبهای بسیاری مواجه بود اما همواره بر حفظ وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان تاکید داشتند.

صادقی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بنیانگذار دین مبین اسلام و امیر مومنان(ع) سردمدار وحدت در جامعه اسلامی محسوب میشوند، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی و پرهیز از گرایش به گروههای وحدتشکن که توسط آمریکا و انگلستان مدیریت میشوند، تاکید دارند.

وی مسئله وحدت را وظیفهای مهم و تاریخی برای مسلمانان عنوان کرد و افزود: در این برهه از زمان تشیع وابسته و تحت مدیریت انگلستان با نام دفاع از معارف اهل بیت(ع) اقدامات ناشایستی در جهت ترویج خرافات و اهانت به مقدسات اهل تسنن انجام میدهد که این امور در سیره اهل بیت(ع) مشاهده نشده است.

صادقی نشان دادن شیعه با چهره عزاداری و سردادن شعارهای تفرقهانگیز را دو خط مشی دشمن برای تخریب چهره اسلام و اختلافافکنی میان مسلمانان دانست و بیان کرد: مسلمانان باید به ترفندهای دشمنان آگاه باشند و همواره اتحاد میان خود را حفظ کنند.

وی قائله جمل و ماجرای حکمیت را از جمله حوادث پرتنش دوران خلافت امیرالمومنین(ع) عنوان و اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ ماجرای حمله معاویه به سرحدات مصر و شهادت «محمدبن ابیبکر» فرزندخوانده امام علی(ع) تداعی میشود که ایشان محمدبن ابی بکر را از لحاظ جهاد انسانی، تربیت و شکلگیری هویت از اهل خود بر میشمردند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت کتاب الغارات ابواسحاق ابراهیم بن محمد بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه خود به اصحابش با اشاره به ظلمهای فراوان بر اهمیت وحدت میان مسلمانان تاکید فراوان داشتند به طوری که ایشان حفظ وحدت را دلیل همکاری با خلیفه نخست و نجات مسلمانان را تنها علت پذیرش خلافت عنوان کرد.

صادقی ازدواج بدون صلاحیت سازش از سوی زوجین را سبب بالا رفتن آمار طلاق در جامعه دانست و گفت: محبت به عنوان عنصر اصلی تشکیل خانواده و عشق ایثارگرانه به عنوان برترین نوع عشق باید در زندگی نهادینه شود.

وی افزود: برگزاری مراسم  تجلیل از زوجهای جوان اقدامی مثبت و ابتکاری شایسته از سوی قوه قضائیه استان کرمانشاه محسوب میشود.

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار