تبیین بیانات رهبر انقلاب در گفت و گوی «دفاع پرس» با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

فشار علیه اروپاییان، با تحریم گازی ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا به شدت نیازمند گاز کشور ما است و با توجه به تحولات منطقه، تحریم گاز می تواند نقش موثری در فشار به اروپاییان داشته باشد تا آنها نتوانند بیشتر از جایگاه خود با ما صحبت کنند.
کد خبر: ۴۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 25February 2015

فشار علیه اروپاییان، با تحریم گازی ایران

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس،  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این که اگر اروپا بخواهد تحریم را ادامه دهد، ایران نیز از تحریم، به خصوص گازی استفاده می کند، اظهار کرد: با توجه به این که اقتصاد ما وابسته به نفت بوده، ازاهرم تحریم به صورت مستمر و در مقاطع مختلف علیه کشور ما استفاده شده است و هر سال در زمان ملی شدن صنعت نفت، غربی ها خصوصا انگلیسی ها از این حربه علیه ما استفاده کرده اند.

نماینده مردم در مجلس با بیان این که ما باید به سمتی جلو رویم که اقتصاد را از نفت جدا کنیم، خاطرنشان کرد: کشور ما باید از اقتصاد نفتی رها شود، چرا که تهدیدی که در دستور کار غربی ها و اروپایی ها قرار گرفته بود، می توانست مشکلات جدی برای کشور ایجاد کند، کما این که مشکلاتی  ایجاد شده است.

جوکار با تاکید بر این که باید در مقابل تحریم ها عکس العمل متقابل داشته باشیم، تصریح کرد: اروپا به شدت نیازمند گاز کشور ما است و با توجه به تحولات منطقه و روسیه،  تحریم گاز می تواند نقش موثری در فشار به اروپاییان داشته باشد تا آنها نتوانند بیشتر از جایگاه خود با ما صحبت کنند.

وی در ادامه افزود: اثرگذاری در حوزه گاز بسیار اهمیت دارد و کشورهای صاحب گاز می توانند از آن به عنوان اهرم فشار بر کشورهای اروپایی استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که اروپاییان از تحریم متقابل ایران بیشتر از ما ضربه می بینند، یادآور شد: امروز اروپا وابسته به گاز است و می دانند که اگر این گاز قطع شود، بخش های مهمی از اقتصاد آنها دچارمشکل خواهد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها