تبیین بیانات رهبر انقلاب در گفت و گوی «دفاع پرس» با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مدیریت واردات، تولید کننده را به سمت کیفیت و رقابت قیمتی می برد

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس، با بیان این که واردات باید به گونه ای مدیریت شود که تولید کننده به سمت کیفیت و رقابت قیمتی سوق داده شود، تصریح کرد: واردات، وسیله ای است که در دست دولت ها قرار دارد و باید بازار و حقوق مصرف کننده، کنترل و رعایت شود.
کد خبر: ۴۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ - 04March 2015

مدیریت واردات، تولید کننده را به سمت کیفیت و رقابت قیمتی می برد

حسین میر محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس درباره تناقض واردات بی رویه با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: شاخه ای از اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از آن است و وارداتی را خواستاریم که  نیازهای تولید ملی را برطرف کند، به عبارتی اگر امکانات یا تکنولوژی محصول خاصی را نداشتیم، با وارد کردن مواد اولیه و واسطه ای، محصول را تولید کنیم و نیازی به واردات محصول نهایی نداشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس با بیان این که واردات باید به گونه ای مدیریت شود که تولید کننده به سمت کیفیت و رقابت قیمتی سوق داده شود، تصریح کرد: واردات، وسیله ای است که در دست دولت ها قرار دارد و باید بازار و حقوق مصرف کننده، کنترل و رعایت شود، همچنین از حد مورد نیاز نگذرد.

میرمحمدی با اشاره به این که واردات در همه کشورها، به صورت غیر مستقیم، منبع درآمد برای دولت ها محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: نتایج آن باید به گونه ای باشد که در کلان کشور، تولید ملی را حمایت کند و کاملا با مدیریت دقیق، رصد شود.

وی با تاکید بر این که باید روزانه بازار کشور، مصرف کننده و تولید، کنترل شود، یادآور شد: واردات باید در این راستا انجام شود و اگر نیازی به وارد کردن اجناسی نداریم یا کالاهایی که لوکس هستند، اساسا  یا نباید وارد شوند یا به گونه ای باشد که انگیزه ای برای واردات ایجاد نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی چه راه کارهایی دارد، اظهار کرد: پیشنهادهایی که مجلس برای طرح مقررات مالی دولت داشته است، در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که در حال حاضر این طرح در شورای نگهبان در حال بررسی است.

میرمحمدی گفت: وظیفه مجلس در این قضیه، تنظیم، استخراج قوانین، قانون گذاری ونظارت است و وظیفه اجرایی ندارد، همچنین خلاهای قانونی که وجود دارد را برطرف کند و باید دنبال این باشیم که مسیرهایی که نیاز است را اصلاح کنیم که این موضوع در راستای تنظیم قوانین در حال اجرا است.

وی با بیان این که ابزار، اعتبارات، اجرا و وظیفه در راستای اقتصاد مقاومتی  در دست دولت است افزود:  دولت مجری کار است و باید سریع ورود کند و اقتصاد مقاومتی را ملاک عملی قرار دهد، همچنین  اگر احتیاج به کمک داشت، لایحه یک فوریتی یا دو فوریتی به مجلس بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار