عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «دفاع پرس»:

مقابله به مثل، نتیجه تحریم های ظالمانه اروپاییان/باید از فرصت هایی مثل گاز در جهت فشار به غربی ها استفاده کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه اروپاییان، گفت: باید از فرصت هایی مثل بحث گاز در جهت پاسخگویی و مقابله به مثل علیه غربی ها استفاده کنیم و در مقابل اقدامات آنها کوتاه نمی آییم.
کد خبر: ۴۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 02March 2015

مقابله به مثل، نتیجه تحریم های ظالمانه اروپاییان/باید از فرصت هایی مثل گاز در جهت فشار به غربی ها استفاده کنیم

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم گازی اروپا و این که مسئولان موظف به تبعیت از این موضوع هستند، اظهار کرد: در مقابل تحریم های ناجوانمردانه ای که غربی ها علیه کشور ما داشته اند، نمی توانیم سکوت کرده و هیچ اقدامی علیه آنها انجام ندهیم.

نماینده مردم در مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، باید  با فرصت هایی که در اختیار دارد، در مقابل تحریم ها مقابله به مثل کند و کوتاه نیاید، تصریح کرد: ما باید از فرصت هایی مثل بحث گاز و موارد دیگر در جهت پاسخگویی و فشار به غربی ها استفاده کنیم و در مقابل اقدامات آنها کوتاه نمی آییم.

 آصفری با اشاره به این که فشار ایران در مقابل تحریم های غربی ها، شامل مردم آن کشورها نمی شود، خاطرنشان کرد: این فشار بر دولتمردان غربی است و ما با مردم آنها مشکل نداریم، چرا که دولتمردان آن کشورها نظرات مردم را مغایر با خود می دانند.

وی با تاکید بر این که اروپاییان در مذاکرات روش تخاصمی دارند، گفت: متاسفانه از ابتدای روند مذاکرات، با روش ها و اقدامات انجام شده، مشاهده می کنیم که  جنبه تخاصمی وجود دارد تا این که بخواهند دنبال تفاهم و توافق باشند، چرا که کسی که دنبال مذاکره است، یک امتیازی می دهد تا امتیازی بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اروپاییان، علی رغم امتیازاتی که ایران داده، بد عمل کرده اند که نشانه تخاصم است و به عبارتی، طرف غربی به دنبال این نیست که در مقابل اقدام مثبت ایران گامی بردارد، لذا  باید در مقابل کسانی که این گونه رفتار می کنند، مقابله به مثل کرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار