مقدم‌فر در جمع مسئولین بسیج دانشجویی:

عمق استراتژیک ایران به اروپا و امریکا رسیده است/دشمن به دنبال تغییر محاسبات جمهوری اسلامی است

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: قدرت های غربی بیش از اینکه از تاثیرات سیاسی و معادلات قدرت نگران باشند از نفوذ ایدئولوژیک ایران به خارج از مرزهای جغرافیایی کشور ما هراس دارند و این موضوعی است که کارشناسان امریکایی به آن اذعان دارند.
کد خبر: ۴۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 18February 2015

عمق استراتژیک ایران به اروپا و امریکا رسیده است/دشمن به دنبال تغییر محاسبات جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، دکتر حمید مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در همایش سه هزار نفری مسوولان بسیج دانشجویی سراسر کشور که صبح امروز در مصلای بزرگ امام خمینی ره برگزار شد درباره سیاست های راهبردی دشمن در کنترل انقلاب و انتظاراتی که از بسیج دانشجویی می رود گفت: درگذشته چارچوب تحلیلی را برای یک سال تبیین می کردیم اما اکنون به دلیل سرعت سیر تحولات میبایست لحظه به لحظه دشمن را رصد و فعالیت های آن تحلیل کنیم.

وی افزود: یکی از راهبردهای دشمن مشغول ساختن مسوولان به مشکلات داخلی و حاشیه سازی هایی است که پیرامون این مشکلات ایجاد می کنند و با این روش به دنبال آن هستند تا قدرت ایران که روز به روز در غرب آسیا رو به افزایش است متوقف کرده و تاثیر آن را محدود به مسائل داخلی کشورمان کنند.

مقدم فر ادامه داد: اما علیرغم تمام این تلاش ها چون نمی توانند تاثیر پذیری از ایران اسلامی را در غرب آسیا کم کنند دائم طرح هایی را اجرا میکنند تا مردم و مسوولان به مسائل داخلی مشغول شوند و از توجه به سایر ملل مظلوم غافل شوند.

وی تاکید کرد: قدرت های غربی بیش از اینکه از تاثیرات سیاسی و معادلات قدرت نگران باشند از نفوذ ایدئولوژیک ایران به خارج از مرزهای جغرافیایی کشور ما هراس دارند و این موضوعی است که کارشناسان امریکایی به آن اذعان دارند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه سپس درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا بیان داشت: مفهوم و علت نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی را بعضی ها در داخل کشورمان به درستی متوجه نشدند. اما تحلیلگران غربی برداشت درستی از این نامه دارند و آن این است که مرزهای فکری یعنی عمق استراتژیک ایران به اروپا و امریکا رسیده است.

وی سپس عنوان کرد: مسوولان غربی بعد از یک هفته که از تاریخ ارسال نامه رهبری به جوانان اروپا و امریکا می گذشت تازه متوجه شدند که این نامه چه تاثیری را درمیان جوانان کشورهایشان دارد به همین خاطر بعد از یک هفته که از شوک خارج شدند تیم ها و اتاق فکرهایی را تشکیل دادند تا با بسیج امکانات رسانه ای خود مانع گسترش روزافزون این نامه در فضای مجازی و تاثیر آن در میان جوانان شوند و برای این راه تلاش های بسیاری را انجام می دهند.

مقدم فر ادامه داد: امروز هم نظام و مردم را دشمن به خوبی شناخته به همین خاطر می بینیم که برای ایجاد تفرقه بین مردم و مسوولان طرح ها و برنامه های متعددی را اجرا می کنند ولی مردم ما با هوشیاری گریبان این دشمن را که در غرب آسیا گرفتار شده را رها نمی کنند تا اینکه از پیچ تاریخی عبور کنیم و در مسیر اصلی قرار گیریم.

وی سپس به مقایسه اسلامی که از طریق داعش تبلیغ می شود و اسلام ناب محمدی عنوان کرد: امروز داعش علیرغم همه خساراتی که به کشورهای اسلامی وارد کرده اتفاق دیگری را به نفع مسلمانان رقم زده که همان معرفی اسلام دست ساز امریکایی، در کنار پیام انقلاب اسلامی ایران به جهانیان است.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از برنامه های دشمنان مشغول سازی ما به مسائل هسته ای عنوان کرد: مشغول سازی به مسائل هسته ای که ده سال است ما را با آن سرگرم ساخته اند موضوعی است که می خواهند در نهایت نیروهای ما در این کش و قوس هسته ای تحلیل روند.

وی از دیگر برنامه های دشمنان در مشغول سازی مردم و مسوولان به مبارزه با فساد اشاره کرد و بیان داشت: مبارزه با فساد بد نیست اما اینکه فاسدین اصلی گم شوند و این نظام مظلوم متهم شود هدفی است که بیگانگان به دنبال مفسد نمایی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

مقدم فر افزود: طرح مساله رفراندوم موضوع دیگری است که برای مشغول ساختن ما مطرح میشود و در کنار این مساله سپاه و بسیج را متهم به کار اقتصادی می کنند در شرایطی که سپاه با انگیزه سازندگی و به صورت جهادی پروژه های زیر بنایی کشور را انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی افراد در رسانه های داخلی و خارجی از هم اکنون شروع کرده اند تا زمان انتخابات آتی مجلس بر طبل ورود پیدا نکردن سپاه و بسیج به مسائل سیاسی بکوبند و اینها هم با این هدف انجام می شود که می خواهند بین اقشار مختلف مردم جامعه انشقاق ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه افرادی در دستگاه های تصمیم ساز نفوذ کرده اند و حرف هایی را در دهان مسوولان می گذارند و نتیجه آن چیزی جز ایجاد حاشیه برای مجموعه نظام نیست گفت: پروژه دومی که دشمنان نظام آن را دنبال می کنند فراموش سازی و تغییر محاسبات است به عنوان نمونه طی سال های اخیر مشاهده می کنیم عده ای به دنبال تطهیر و فراموش سازی دوران ستاد پهلوی هستند و این هم با هدف ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه دنبال می شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایران بدون امریکا رشد یافت و حتی مقابل دولت این کشور هم ایستاده، درباره انتظارات از بسیج دانشجویی اظهار داشت: یکی از میادین هماوردی ما با استکبار جهانی، در دانشگاه ها بوده به همین خاطر دشمن سه هدف عملیاتی را در دانشگاه ها دنبال می کند که عبارتند از ترویج علوم انسانی غربی، تلاش برای توقف جهاد علمی و الگو سازی و تامین پیاده نظام خود از داخل دانشگاه ها است.

مقدم فر به انتظارات از بسیج دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن شناسی، جهاد علمی، توسعه فعالیت های برون مرزی بسیج دانشجویی، دفاع منطقی و هوشمند از آرمان های انقلاب و ارتباط بیشتر با جامعه به منظور آگاهی بخشی، بخشی از این انتظارات است.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در پایان به بخش دیگری از این انتظارات اشاره کرد و یادآور شد: دفاع از استقلال فرهنگی و اقتصادی، زنده نگه داشتن شور و شعور مقاومت، پیگیری مطالبات مردم و رهبری و توجه به ابتکارات و نوآوری بخش دیگری از انتظاراتی است که از بسیج دانشجویی در دانشگاه ها می رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار