آیدین آغداشلو:

با انتخاب های دقیق و درست سطح جشنواره هنر مقاومت را بالا ببریم

هنرمند برجسته کشور گفت: مواجهه هنرمند با حق و باطل نقش پر اهمیتی را در شکل گیری شخصیت او و ماندگاری آثارش ایفا می کند.
کد خبر: ۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ - 22October 2013

با انتخاب های دقیق و درست سطح جشنواره هنر مقاومت را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیدین آغداشلو با تاکید بر اینکه داوری و برگزیده شدن هنرمندان در جشنواره ها خط و مسیری تازه را برای علاقمندان به هنر مشخص می کند اظهار داشت: داوری و ارزیابی آثاری که در قالب جشنواره مقاومت ارائه می شوند آسان نیست. به نمایش درآوردن جنگ 8 ساله و همین طور مقاومت و اعتراضات اخیر کشورهای عربی با احساسات پاک و نیت خیری که در پس تمام اینها است نشان از پایبندی هنرمندان ما  به فضیلت های انسانی متعال است.

وی افزود: آن چیزی که سطح یک جشنواره را بالا می برد یا تنزل می دهد انتخاب های آن جشنواره است و همین طور داورانی که آثار آن جشنواره را داوری کرده اند. یک جشنوراه در مدت یک سال یا دو سال برگزار می شود اما تاثیرات فرهنگی و هنری آن تا سالها باقی می ماند و نتیجه و بازخورد بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت .

وی ادامه داد: همواره این طور بوده که از خیل عظیم کارهایی که با یک موضوع تولید می شوند، برخی از آثارماندگار می شوند و برخی دیگر شعارزده. آثار شعاری و شعار زده  در لحظه موثر هستند اما در دراز مدت جاودان نیستند. هنرمقاومت به دلیل نشانه گرفتن ذهن و اعتقادات مخاطب عظیم، پیام خود را خیلی مستقیم بیان می کند و چند لایه بودن درآن جایی ندارد.

آغداشلو تاکید کرد: هنرمند در جریان ارائه اثر، صرفاً یک پیام دهنده نیست چرا که او پیام را در طول زمان وبه تدریج و با توجه به موقعیت های اجتماعی، سیاسی و جهانی که در آن زیست کرده به دست آورده است، بنابراین در ارائه کارش نیز باید به شکلی هنرمندانه و قابل دریافت و درک برای دیگران عمل کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار