عبدالحمید قدیریان در راه جشنواره؛

حضور تصویر رستم در جشنواره هنر مقاومت

هنرمند برجسته کشور گفت: در این اثر رستم را در حالی می بینید که با خصم و شیاطین در حال مبارزه است.
کد خبر: ۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴ - 04November 2013

حضور تصویر رستم در جشنواره هنر مقاومت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عبدالحمید قدیریان، هنرمند شرکت کننده در بخش نقاشی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از استحاله مفاهیم آثار هنرمندان اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره ای باعث می شود که هنرمندان سالی یک بار به مقوله مهمی مانند مقاومت توجه کنند و در مورد آن اثار هنری جدیدی را تولید کنند.

وی افزود: بحث مقاومت وجه اشتراک ما با خیلی از کشورهای دنیا است و ما می توانیم با همکاری دیگر کشورها این جشنواره را به صورت بین اللملی برگزار کنیم. نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی با موضوع  مقاومت برای کشورهایی که با این مفهوم بیدار شده اند بسیار تاثیر گذار است.

قدیریان ادامه داد: با توجه به امنیت موجود، در حال حاضر مردم و هنرمندان ما کمتر به مفهوم مقاومت توجه می کنند و نگاه آنها به این مقوله نگاهی حرفه ای است. تاثیرگذاری مفاهیمی مانند مقاومت در جوامعی بیشتر است که زندگی هنرمندان و مردم با این مفهوم درهم آمیخته باشد.

این هنرمند برجسته با اشاره به سومین حضور خود در جشنواره، اظهار کرد: با تابلویی به نام "رستم دستانم آرزوست" دراین دوره از جشنواره شرکت کردم. در این اثر رستم را در حالی می بینید که با خصم و شیاطین در حال مبارزه است.

وی تصریح کرد: اثر دیگری به جشنواره ارائه کردم که  تابلویی است به نام "آسمان مال من است". موضوع این نقاشی آسمان است و ما در آن  درختی را می بینیم که از لابه لای برگ های آن می توان آسمان را حس کرد.

قدیریان خاطرنشان کرد: کار روی تابلوی "آسمان مال من است" تلنگری است به خودم و تعیین وظیفه ای که طبق آن خودم را مکلف کردم که همواره و در بدترین شرایط باید تلاش کنم و آسمان خودم را پیدا کنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار