مرتضی گودرزی دیباج:

جشنواره هنر مقاومت جزء نقاط درخشان تاریخ فرهنگی ما است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی گفت: این جشنواره در آشنا کردن ملت های دیگر با فرهنگ مقاومت و ایستادگی هشت ساله ملت ایران بسیار موثر بوده است.
کد خبر: ۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵ - 12November 2013

جشنواره هنر مقاومت جزء نقاط درخشان تاریخ فرهنگی ما است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مرتضی گودرزی دیباج، عضو هیات علمی دانشگاه سوره و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی با نقطه عطف خواندن جشنواره مقاومت در هنر هدفمند و متعهد کشور اظهار داشت: جشنواره هنر مقامت فصل مشترکی است بین نظام ایدئولوژیک ونظام فکری همه هنرمندان متعهد. نظام رسمی باید توجه ویژه ای به این جشنواره  داشته باشد و از این فرصت بیشترین استفاده را بکند.

وی افزود: متاسفانه رسانه ها و سیستم فرهنگی هنری کشور به اندازه کافی به جشنواره مقاومت توجه نشان نداده و اخبار این رویداد مهم را آن طور که لازم است پوشش نداده اند.

سردبیر مجله تخصصی بیناب و رئیس مرکز هنرهای تجسمی اذعان کرد: فرصتی که پیش آمده بسیار مغتنم است. باید توجه داشت که این فرصت پس از سی و پنج سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و با تلاش و کوشش زیاد به دست آمده و برگزاری آن جزء نقاط درخشان تاریخ ما است.

نویسنده کتاب های "آئینه خیال" و "گرافیک انقلاب" و "تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر" با مثبت ارزیابی کردن عملکرد جشنواره هنر مقاومت تاکید کرد: اگر بخواهیم از رسوخ رویکرد های مفهومی و ارزشی این جشنواره دراعماق جامعه خودمان و دیگر کشورها مطلع شویم باید یک سیستم نظرسنجی که جدا از دستگاه اجراکننده جشنواره باشد را تبیین و تعریف کنیم.

گودرزی افزود: این جشنواره در آشنا کردن ملت های دیگر با فرهنگ مقاومت و ایستادگی هشت ساله ملت ایران بسیار موثر بوده است. راه یابی هنرمندان خارجی به جشنواره و مورد توجه قرارگرفتن آثارشان، از اقدامات بسیار خوبی بوده که در این جشنواره صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: باید مشاهدات و اظهارات هنرمندان سایر کشورها با دقت دریافت و ثبت گردد و بر اساس آن، کار پژوهشی و میدانی دقیقی انجام شود. تنها در این صورت است که می توان نقاط ضعف و قوت جشنواره را با دقت ارزیابی کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها