مومنی شریف:

هنر مقاومت افشاگر ستمگری است و مبارزه با ظالم را می ستاید

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آثارهمه هنرمندانی که موضوعشان قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و نهضت عاشورا است در حوزه هنر مقاومت تعریف می شود.
کد خبر: ۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱ - 30October 2013

هنر مقاومت افشاگر ستمگری است و مبارزه با ظالم را می ستاید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسین مومنی شریف، رئیس حوزه هنری با تاکید برمردمی بودن هنرمقاومت و حضور آن به صورت  هنرهای تجسمی در عرصه های مختلف انقلاب اظهار داشت: اگر می بینیم که این جشنواره به عنوان یک جشنواره معتبرمطرح است و در حوزه هنرهای تجسمی حرفی برای گفتن دارد به خاطر حضور هنرمندان برجسته ای چون حبیب الله صادقی است. ایشان از پیشگامان هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی است و هنر انقلاب با نام افردای همانند ایشان گره خورده است.   

وی افزود: در ایام انقلاب و دهه شصت، آثار هنرمندان تجسمی بیشترین حضور را در میان مردم داشتند. پیش از آن تاریخ آثار هنرهای تجسمی مخاطبان خاص وبسیار کمی داشت، اما در آن ایام شرایطی پیش آمد که خیابان های شهر و میدان جنگ به  نمایشگاهی برای آثار هنرمندان تجسمی تبدیل شدند.

مومنی شریف با ابراز تاسف از دور شدن هنرمندان تجسمی از سلیقه مردم و رفتن آنها به سمت سلیقه اقلیت تکنیک گرا اظهار داشت: هنرمندان این عرصه به جای ادامه منطقی فعالیت خود و نزدیک ماندن به سلیقه مخاطب به منظوراثبات هنرمندی خود به اقلیت تکنیک گرا تا جایی که توانستند خود را به سلیقه این اقلیت نزدیک کردند.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات کهن ما مملو از روحیه مقاومت و استکبار ستیزی است. آثارهمه هنرمندانی که موضوعشان  قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و نهضت عاشورا است در حوزه هنر مقاومت تعریف می شود.

رئیس حوزه هنری در پایان گفت: اصطلاح هنر مقاومت بعد از اشغال فلسطین با موضوع مبارزه با اشغالگران و دفاع از مردم فلسطین به وجود آمد. در کشورهای عرب، هنر مقاومت از جایگاه قابل توجهی برخوردار است به طوری که در سال 2000 اتحادیه نویسندگان عرب که نهاد بسیارمعتبری در جهان عرب است، اجلاس سالیانه اش را با موضوع ادب و هنر مقاومت برگزار کرد.

نظر شما
پربیننده ها