محمد سعید نقاشیان:

روحیه مقاومت در بین همه هنرمندان راستین وجود دارد

هنرمند خوشنویس و برجسته کشور گفت: همه هنرمندان و سلیقه های مختلف باید در جشنواره هنر مقاومت حضورداشته باشند.
کد خبر: ۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶ - 10November 2013

روحیه مقاومت در بین همه هنرمندان راستین وجود دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد سعید نقاشیان هنرمند خوشنویس و برجسته کشورمان با اشاره به ایفای نقش پر رنگ این جشنواره درمعرفی فرهنگ مقاومت و انعکاس اخبار آن اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در معرفی فرهنگ مقاومت و گسترش آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. برپایی چنین جشنواره هایی توجه رسانه ها و مطبوعات را به موضوع مقاومت جلب می کند و تاثیر به سزایی را روی مخاطبان و مردم می گذارد.

وی افزود: یک تصویر، پوستر، نقاشی و یا خط می تواند در کمتر از چند دقیقه با مخاطب ارتباط برقرار کرده و حس هنرمند را دریافت کند. این انتقال در مورد هنرهای تجسمی که با نمادها و رازو رمزها سر و کار دارند به شکل مطلوب تری صورت می گیرد.

مدرس هنر خوشنویسی با تاکید بر لزوم منطبق بودن فرم و محتوا اظهار کرد: مشخص بودن سوژه در جشنواره هنر مقاومت این کمک را به هنرمند می کند که اثری با فرم و محتوایی همسو تولید کند ، روحیه مقاومت چیزی است که در بین همه هنرمندان راستین وجود دارد و تنها اتفاقی که باید بیافتد کشف این روحیه و تبدیل این حس به یک اثر تجسمی است.

نقاشیان که با دو اثر در بخش خط و نقاشی در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت حضور دارد تصریح کرد: هنرمند واقعی کسی است که خودش و جامعه اش را به خوبی بشناسد و برای خلق اثرش راهی جدید را باز کند واز تقلید بپرهیزد.

وی اظهار داشت: برای خلق یکی از آثارم آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لاتَفَرَّقُوا" را مد نظر قرار داده و ریسمان الهی را در 14 باند خوشنویسی که نماد 14 معصوم است به تصویر کشیدم و محوریت کار را بر اساس کعبه که نماد وحدت است قرار دادم.

هنرمند خوشنویس و برجسته کشورافزود: برگزاری جشنواره جهانی هنر مقاومت باید همواره تداوم داشته باشد و هر سال به شکلی گسترده ترو با شکوه تر برگزار شود. باید امکان حضور در جشنواره رابرای تمام قشرهای مختلف و هنرمندان کشورهای مختلف فراهم کنیم چرا که هرهنرمندی با توجه به شرایطی که در آنجا زندگی می کند می تواند نگاهی خاص و متفاوت به مفهوم مقاومت داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار