یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

حاج قاسم مردم و مردم حاج قاسم

حاج قاسم سلیمانی متخصص برقراری دیالوگ و گفت‌وگوی دو طرفه با متفاوت‌ترین چهره‌ها و افکار در داخل کشور بود. مقبولیت او ریشه در جانفشانی و فداکاری برای همه مردم و حتی غیرایرانیان داشت، نه قشر خاص و قریب‌السلیقه به او!
کد خبر: ۴۹۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ - 02January 2022

حاج قاسم مردم و مردم حاج قاسمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ سعید شهرابی فراهانی، تحلیلگر سیاسی و بین‌المللی؛ «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلاً با این افراد صحبتی ندارم». این جوابی بود که شهید حاج قاسم سلیمانی به حامل نامه ارسالی پمپئو رئیس وقت سازمان سیا و وزیر امورخارجه آتی در دولت ترامپ داد. انگار کن که حاج قاسم در ناصیه پمپئو می‌دیده که چه کاره است و جز جنایت و تهدید چیزی از او در نمی‌آید. حق هم همین است که سرویس اطلاعاتی و شیطانی آمریکا خروجی ترازش پمپئو باشد.

اذهان کنجکاو از خود می‌پرسند مگر سلیمانی با آمریکایی‌ها چه کرده بود که عاقبت و آنچنان ناجوانمردانه او، ابومهدی و همراهانشان را ترور کردند؟

پاسخ مفصل است و آن قسمت‌هایی که قابلیت بازگویی دارند، بعضا بیان شده و به تدریج نیز در آینده عیان می‌شوند.
همین حاج قاسم سلیمانی متخصص برقراری دیالوگ و گفت‌وگوی دو طرفه با متفاوت‌ترین چهره‌ها و افکار در داخل کشور بود. مقبولیت او ریشه در جانفشانی و فداکاری برای همه مردم و حتی غیرایرانیان داشت، نه قشر خاص و قریب السلیقه به او!

حاج قاسم آموخته بود که مردم و بدنه اجتماعی؛ قوت قلب رهبر جامعه هستند و باید آنان را تعظیم کرد. هر که با مردم باشد، با رهبر است و هر که با، ولی امر باشد؛ قاسم از او، با او و برای او خواهد بود!

کسانی که برای چرب و شیرین خود و اهل و عیالشان، مردم را به جان همدیگر می‌اندازند یا مردم را در مقایسه با قبیله خود؛ (با عرض معذرت از تمامی مخاطبان گرامی) موجوداتی قابل بهره‌برداری محسوب می‌کنند؛ نسبتی با حاج قاسمِ مردم و رهبری ندارند. همان حاج قاسمی که میلیون‌ها نفر از مردم ایران و سایر ملت‌ها در داغ شهادت او داغ‌دار و غم‌دار شدند. کسانی که مردمِ حاج قاسم را فریب می‌دهند و به خیال خود از خون حاج‌قاسم پله‌ای برای تزویر و ریا ساخته‌اند، روزی پشیمان خواهند شد که پشیمانی و انگشت حسرت گزیدن فایده‌ای برایشان ندارد. آن روز، هنگامی است که پرده از حقایق برداشته می‌شود!

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها