سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‎‌وگو با دفاع‌پرس:

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ظرفیتی برای وحدت بین جوامع اسلامی است

تقی‌پور با تأکید بر لزوم کیفی‌سازی مسابقات قرآن گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از بستر‌ها و ظرفیت‌های مناسب در راستای هم‌افزایی و ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی است.
کد خبر: ۵۰۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹ - 28February 2022

«حسین تقی‌پور» سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از بستر‌ها و ظرفیت‌های مناسب در راستای هم‌افزایی و ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی است.

وی تصریح کرد: طبعا دشمنان اسلام و قرآن از برنامه‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود، خیلی خرسند نیستند، اما این برنامه‌ها ضمن اینکه محتوا‌های قرآنی دارد، یک پیام قابل توجه به استکبار و جامعه جهانی دارد، مبنی بر اینکه امت اسلامی یک امت واحده و یک‌دست هستند و همه ذیل پرچم قرآن، این حبل‌الله متین گرد هم آمده‌اند و می‌توانند فعالیت‌های جامعه اسلامی را بر مبنای قرآن سوق دهند. به نظر می‌رسد این یکی از مهمترین پیام‌های مسابقات بین‌المللی قرآن باشد.

سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: ضمن اینکه متسابقان، قراء و حفاظ در مسابقات قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اما این نمایش وحدت و حرکت عظیم اسلامی که ذیل قرآن شکل می‌گیرد، یکی از مهمترین پیام‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

تقی‌پور در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی عنوان کرد: طبعا برگزاری مسابقات قرآن به صورت حضوری و در حضور عموم مردم تأثیرگذاری بیشتری نسبت به فضای مجازی خواهد داشت، اما با توجه شیوع بیماری کرونا، برگزاری مسابقات به صورت حضوری مقدور نیست و لاجرم در فضای مجازی برگزار می‌شود و انشاءالله در سال‌های آتی با از بین رفتن کرونا شاهد برگزاری حضوری مسابقات باشیم، ولی الان ضرورت ایجاب می‌کند از بستر‌های مجازی برای پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله مسابقات قرآن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم کیفی‌سازی مسابقات قرآن افزود: ارتقاء سطح کیفی مسابقات به شرایط متسابقان برمی‌گردد که از کشور‌های مختلف برای شرکت در مسابقه تشریف می‌آورند و باید رایزنی‌هایی قبل از مسابقات صورت بگیرد و کارشناسان در مرکز قرآنی اوقاف بر اساس شیوه‌نامه‌هایی که وجود دارد، افرادی را از بین علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه از سایر کشور‌ها گزینش کنند که از قراء و حفاظ برجسته آن کشور باشند و بدین ترتیب شاهد سطح کیفی بالایی در مسابقات قرآن باشیم. تاکنون این مسابقات از سطح قابل قبولی برخوردار بوده، ولی هرچقدر در این زمینه دقت شود به کیفیت مسابقه می‌افزاید.

سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: نفس حضور قراء و حفاظ قرآن کریم از سایر کشور‌های اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن، موضوعیت و اهمیت دارد و همان‌طور که قرآن کریم گفته به حبل الله متین چنگ بزنید، گردهمایی مسلمین از گروه‌ها و نحله‌های مختلف گرد پرچم قرآن بسیار مهم است که خوشبختانه همه ساله این موضوع مورد توجه مسئولان قرآنی و فرهنگی نظام است و با کیفیت برگزار می‌شود.

مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روز‌های نهم تا چهاردهم اسفند با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار