یاران خراسانی (۶۹)؛

شهید «پرهیزکار»: فرهنگ ره‌آور صدور انقلاب اسلامی است

شهید «پرهیزکار» در توصیه خود به دانش‌آموزان آورده است: ان‌شاءالله با صدور فرهنگی به نام انقلاب اسلامی بتوانیم تمام سرنیزه‌ها را تبدیل به قلم تا عوض ریختن بمب بر سر مستضعفین کتاب، مقاله و حقایق را تقدیم آن‌ها کنیم که در این صورت محرومین جهان از چنگال جهان‌خواران آزاد و معنویات الهی بارور گردد.
کد خبر: ۵۵۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ - 08November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر «محمدرضا پرهیزکار» در سال ۱۳۴۵ در مشهد دیده به جهان گشود.

 دوران کودکی و دبستان را در آغوش پدر و مادر گذراند سپس در معیت خانواده عازم سفر مکه معظمه شد. این سفر سه ماه طول کشید پس از آن دوران تحصیل راهنمایی را شروع نمود که شروع تحصیلات راهنمایی هم زمان با جوش و خروش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره ) صورت گرفت که او هم مانند مردم مسلمان ایران در راهپیمائی‌ها و تظاهرات بدون وقفه شرکت داشت.

با شروع جنگ تحمیلی فکر این جهادگر مخلص همیشه در جبهه و مناطق عملیاتی بود و انتظار می‌کشید که روزی فرا رسد که چنین توفیقی یابد که او هم در جبهه دفاع مقدس حضور یابد و ضمن یاری رساندن به رزمندگان اسلام و اداء فریضه جنگی عازم منطقه عملیاتی شود.

اولین بار به جبهه جنوب اعزام شد و پس از سه ماه به مرخصی رفت، بار دوم هم به جبهه جنوب اعزام و در دفعه سوم به کردستان اعزام شد. پس از بازگشت از کردستان به عنوان نیروی رسمی وارد جهادسازندگی شد و برای چهارمین بار از طریق جهاد به جبهه اعزام شد.

«محمد پرهیزکار» سرانجام در شانزدهم مهر ۱۳۶۳ در گیلانغرب بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع در بهشت رضا مشهد آرام گرفت.

پیام جهادگر شهید محمدرضا پرهیزکار به همسنگران محصل:

عزیزان دانش‌آموز و همسنگران مدرسه بر همه شما لازم است در این مقطع زمانی که تمامی کفر علیه انقلاب اسلامی بسیج شده که این انفجار نور را به قول امام گرانقدرمان از میان ببرند بر شما باد که برای پیشبرد اهداف مقدس انقلاب از سنگر مدرسه بهره کافی برداشته و این سنگر علم و دانش را محکم نگهدارید چراکه ما فرهنگی داریم بسیار قوی و پربار و باید خودتان را هرچه بیشتر پربار کنید

ان شاءالله با صدور فرهنگی به نام انقلاب اسلامی بتوانیم تمام سرنیزه‌ها را تبدیل به قلم تا عوض ریختن بمب بر سر مستضعفین کتاب، مقاله و حقایق را تقدیم آن‌ها کنیم که در این صورت محرومین جهان از چنگال جهان‌خواران آزاد و معنویات الهی بارور گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها