دریادار سیاری خبر داد

فردا؛ آغاز مرحله اصلی رزمایش «ولایت 94» نداجا/ تمرین برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مرحله اصلی رزمایش «ولایت 94» نداجا از فردا آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ - 26January 2016

فردا؛ آغاز مرحله اصلی رزمایش «ولایت 94» نداجا/ تمرین برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در نشستی خبری که در منطقه کُنارک برگزار شد، اظهار داشت: مرحله اصلی رزمایش گسترده ولایت 94 از فردا در سواحل مکران و آبهای شمال اقیانوس هند آغاز میشود.

وی با بیان اینکه این رزمایش در محدوده تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند و تا مدار 10 درجه برگزار میشود، افزود: مرحله مقدماتی رزمایش ولایت 94 از اول بهمنماه آغاز شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف اصلی برگزاری رزمایش گسترده ولایت 94 را نمایش اقتدار کشورمان در برقراری امنیت دریاها عنوان و تصریح کرد: در این رزمایش یگانهای منتخب نیروی دریایی ازجمله زیردریاییها، ناوشکنها، ناوهای موشکانداز، ناوهای پشتیبانی، تیپهای تکاور دریایی، جنگال (جنگ الکترونیک)، آماد و پشتیبانی، بهداشت و درمان و یگانهای اطلاعاتی حضور دارند.

دریادار سیاری افزود: در ادامه مرحله اصلی رزمایش، پرتاب انواع موشکها را خواهیم داشت و در پایان آن نیز رژه دریایی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حضور نیروهای فرا منطقهای در محل رزمایش نیز گفت: ما شاهد حضور نیروهای فرامنطقهای در محل رزمایش بودهایم؛ که اخبار آن را بعداً اعلام خواهیم کرد.

فرمانده نداجا با اشاره به اهمیت شمال اقیانوس هند برای ترانزیت کالا و انرژی، تأکید کرد: اقیانوس هند برای ما همانند سایر کشورها بسیار اهمیت دارد، بنابراین امنیت این منطقه باید برقرار باشد زیرا در غیر اینصورت دزدی دریایی نیز در این منطقه رخ خواهد داد؛ همانطور که اکنون دزدی دریایی در خلیج عدن رواج دارد. بنابراین برقراری امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند برای تردد امن کشتیهای تجاری کشورمان از مأموریتهای نیروی دریایی است.

امیر سیاری در پایان با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته نیروی دریایی سه هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و 25 کشتی از کشورهای مختلف را از چنگ دزدان دریایی نجات داده است، گفت: ما در این رزمایش چگونگی برقراری امنیت را در شمال اقیانوس هند تمرین میکنیم.

خاطرنشان میشود، پیش از این امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در گفتوگو با دفاع پرس، با اشاره به زمان شروع مرحله اصلی رزمایش ولایت 94، از آغاز استقرار نیروهای عملکننده در این رزمایش خبر داده بود. (اینجا)

نظر شما
پربیننده ها