پرتاپ موفقیت آمیز اژدرهای بهینه شده نداجا از بالگردهای ضد زیرسطحی

در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴، تعدادی از اژدرهای بهینه شده نیروی دریایی به‌منظور انهدام اهداف زیر سطحی توسط بالگردهای اس اچ 3 دی با موفقیت پرتاپ شده و اهداف متحرک زیرسطحی را منهدم ساختند.
کد خبر: ۶۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ - 28January 2016

پرتاپ موفقیت آمیز اژدرهای بهینه شده نداجا از بالگردهای ضد زیرسطحی

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کنارک، در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴، تعدادی از اژدرهای بهینه شده نیروی دریایی به منظور انهدام اهداف زیر سطحی توسط بالگردهای اس اچ 3 دی با موفقیت پرتاپ شده و اهداف متحرک زیرسطحی را منهدم ساختند.

امیر دریاداردوم سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش با اعلام مطلب فوق، تأکید کرد: این اقدام که قبلاً مورد آزمایش قرار گرفته بود، برای نخستین بار در این رزمایش و در قالب تمرینات تاکتیکی توسط یگانهای عملیاتی به کار گرفته شده است.

دریادار موسوی افزود: در این مرحله از رزمایش با فرض اینکه دشمن در راستای آسیب رساندن به خطوط مواصلاتی و منطقه عبور و مرور کشتیها اقدام به مین ریزی  دریایی کرده، نیروی دریایی ارتش به منظور عبور بی خطر کشتیهای تجاری و نفتکش خودی و بازنگه داشتن این خطوط با بهره گیری از بالگردهای RH  اقدام به مین روبی در محدوده تنگه هرمز کرد.

همچنین نیروی دریایی راهبردی ارتش با بهره گیری از انواع پهپادهای گشت و شناسایی دوربرد توانست نسبت به شناسایی کامل یگانهای شناور دشمن در دریا و تصویربرداری از آنها اقدام کند.

دریادار موسوی با بیان اینکه تیمهای پشتیبانی و امدادی نیروی دریایی ارتش به دنبال حملات هوایی و موشکی دشمن به مناطق حساس مشغول امدادرسانی به مردم هستند افزود: در راستای به حداقل رساندن آسیبهای ناشی از حملات شیمیایی، موشکی و هوایی دشمن اقدامات پدافندی مناسبی با حضور فعال تیمهای مهندسی و یگانهای جنگ نوین در حال انجام است.

سخنگوی رزمایش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب برخی از اماکن مسکونی و آسیب رسیدن به مردم عادی تیمهای آمادی و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش با حضور فعال در منطقه نسبت به ارائه نیازهای اولیه و ضروری به مردم و نیز تیمهای سیار بهداشت، درمان و پزشکی در خصوص تأمین نیازهای پزشکی و کمکهای اولیه مردم اقدام به مردم یاری کرده و با بهرهگیری از سامانههای تله مدیسن و برقراری ارتباط با مراکز درمانی و پیشبینی بیمارستانهای سیار به مداوای مجروحین پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار