در دومین روز از رزمایش ولایت 94 به اجرا در آمد؛

عملیات تاخت آبی‌خاکی تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی در سواحل مکران

پس از نفوذ دشمن به آب‌های سرزمینی و نزدیکی به ساحل، تیپ‌های تفنگدار و تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی مانع از پیشروی آنان به سمت سواحل شدند.
کد خبر: ۶۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ - 28January 2016

عملیات تاخت آبی‌خاکی تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی در سواحل مکران

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کنارک، در ادامه مرحله اصلی رزمایش ولایت 94 تیپهای تفنگدار و تکاوران نیروی دریایی ارتش با استفاده از تجهیزات و سلاحهای خود اعم از قایقهای تندرو، شناورهای هجومی و ناوچههای راکتانداز با حملات غافلگیرانه، علیه واحدهای سطحی نیروی دشمن اقدام کردند.

همچنین در این مرحله، تکاوران نیروی دریایی علیرغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگانهای نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگان های پدافند ساحلی که نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند؛ در مدت زمان بسیار اندک توانستند پیشروی یگان های مهاجم را مهار و نفرات و ستون های تجمعی دشمن را منهدم کنند.

اجرای عملیات های رزمی از جمله سقوط آزاد، ریزش چترباز، تبادل عمودی و هلی برن یگان های تکاور نیز از جمله اقدامات تاکتیکی دومین روز رزمایش دریایی ولایت ۹۴ بود که با موفقیت انجام شد.

در کنار نیروهای جوان که عملیات های رزمی را با چابکی و چالاکی انجام می دادند حضور اساتید و فرماندهان پیشکسوت نیروی دریایی راهبردی که از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند از نکات قابل توجه این مرحله از رزمایش بود؛ که ضمن هدایت، ارائه مشاوره و راهنمایی های تاکتیکی لازم به نیروهای جوان ، در ترسیم فضای منطقه رزمایش به فضایی شبیه به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و تأکید بر نقاط ضعف و قدرت راهبردهای رزمی در سواحل دریایی نقش حایز اهمیتی ایفا کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار