با رمز یا زهرا(س)؛

مرحله تاکتیکی رزمایش گسترده دریایی ولایت 94 آغاز شد/ استقرار یگان‌های موشکی و پروازی در محدوده رزمایش

فرمانده نیروی دریایی ارتش دقایقی پیش با اعلام رمز «یا زهرا(س)» آغاز مرحله تاکتیکی رزمایش گسترده دریایی ولایت 94 را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ - 27January 2016

مرحله تاکتیکی رزمایش گسترده دریایی ولایت 94 آغاز شد/ استقرار یگان‌های موشکی و پروازی در محدوده رزمایش

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کنارک، صبح امروز با اعلام رمز یا زهرا(س) توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 در محدوده وسیعی از آبهای داخلی و آزاد از شمال خلیج فارس، تنگه هرمز تا مدار 10 درجه به وسعت سه برابر مساحت ایران به اجرا در آمد.

بر اساس این گزاش، یگانهای شناور سطحی و زیرسطحی نداجا بهمنظور جلوگیری از احتمال نفوذ دشمن فرضی به محدوده آبهای تحت کنترل عملیاتی، با بهرهگیری از کلیه امکانات نسبت به رهگیری آنها اقدام کرده و به مناطق ماموریتی از پیش تعیین شده اعزام شدند.

همچنین یگانهای موشکی ساحل به دریا، تیپهای تفنگداران اعم از ستونهای خودرویی تاکتیکی، راکتاندازها، توپخانه ساحلی، سایتهای تاکتیکی جمعآوری اطلاعات الکترونیکی، سامانه متحرک و تاکتیکی جنگهای الکترونیکی و یگانهای پروازی، در مناطق مورد نظر ساحلی در محدوده رزمایش گسترش یافته و در آنجا مستقر شدند.

گفتنی است در روز نخست رزمایش بهمنظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آبهای ساحلی، شناورهای سطحی، قایقهای تندرو، یگانهای پروازی، زیردریایی سنگین کلاس طارق و نیز شناورهای بومی در محورهای از پیش تعیین شده مستقر شدند.

بر همین اساس و با توجه به حملات محتمل دشمن به سواحل و مناطق مسکونی، یگانهای سیار آمادی پشتیبانی و امدادی نیروی دریایی راهبردی ارتش در جنوب استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان با آمادگی کامل جهت انجام امور مردمیاری مستقر شدند.

اجرای پدافند غیرعامل توسط تیمهای مهندسی رزمی نیروی دریایی ارتش و آمادگی این تیمها بهمنظور دفاع از مناطق حیاتی و حساس سواحل مکران و تنگه هرمز از دیگر اقدامات کارکنان این نیروی راهبردی در اولین روز رزمایش خواهد بود.

در رزمایش ولایت 94 گوشهای از اقتدار دفاعی و رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش در محدوده وسیعی از آبهای داخلی و آزاد از شمال خلیج فارس، تنگه هرمز تا مدار 10 درجه با رمز یا زهرا(س) به نمایش گذاشته میشود.

نظر شما
پربیننده ها