خواهرزاده شهید بروجردی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

صبر و استقامت مادر شهید بروجردی مثال زدنی بود

مادران شهدا با الگو قرار دادن حضرت زینب (س) صبر و استقامت را در زندگی خود به کار بردند و مادر شهید بروجردی نیز از این قاعده مستثنی نبود.
کد خبر: ۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶ - 08December 2013

صبر و استقامت مادر شهید بروجردی مثال زدنی بود

"مهناز کلوخی" خواهرزاده شهید بروجردی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: مادر شهید بروجردی که به دلیل سکته مغزی در بخش ICU (مراقبتهای ویژه) بیمارستان خاتمالانبیاء تهران بستری بود به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

وی تصریح کرد: شهیدان در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود پایداری و مقاومت نشان دادند و با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب، عزت و اقتدار را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.

خواهرزاده شهید بروجردی تاکید کرد: مادر شهید بروجردی در دوران بعد از شهادت فرزندش هرگز شِکوهای نکرد و همواره خدا را شاکر بود. او حضرت زینب(س) را الگو و اسوه زندگی خود قرار داد و با صبر و شکیبایی، شهادت و فراغ فرزندش را تحمل کرد.

گفتنی است؛ شهید بروجردی پس از فرمان امام خمینی(ره) برای سرکوبی عناصر ضد انقلاب عازم پاوه و سپس کردستان شد.

در کردستان تمام حرکات ضد انقلاب را به عنوان فرمانده عملیات زیر نظر داشت. در جریانات پاوه، درگیری سنندج و حوادث دردناک شهرهای کردستان همواره یکهتاز مقابله با ضدانقلاب بود و شهرها یکی پس از دیگری با دلاوریهای شهید بروجردی و یارانش آزاد شد.

مردم کردستان با علاقه عجیبی او را دوست داشتند. او همواره میگفت باید حساب مردم را از ضد انقلاب جدا کنیم. به خاطر این برخورد گرم و صمیمی با مردم آن منطقه بود که به او لقب "مسیح کردستان" داده بودند. شهید بروجردی به سیدالشهدای کردستان نیز معروف بود. او در اول خرداد 1362 بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار