از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا (س)

پیکر مادر شهید محمد بروجردی صبح سه شنبه تشییع می شود

مراسم تشییع پیکر مادر سردار سرلشکر شهید محمد بروجردی، ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 19 ‌آذر ماه از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا(س) واقع در میدان سپاه، جنب پادگان ولیعصر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷ - 08December 2013

پیکر مادر شهید محمد بروجردی صبح سه شنبه تشییع می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، مجلس ترحیم مرحومه «خدیجه محمدی» نیز روز پنج شنبه این هفته از ساعت 10 صبح تا 11:30 در همان حسینیه فاطمه الزهرا برگزار خواهد شد.

مادر شهید محمد بروجردی که فرزندش ملقب به "مسیح کردستان" بود، امروز یکشنبه 17 آذرماه92 دارفانی را وداع گفت و به سوی فرزند شهیدش پرکشید. او که از 29 آبانماه92 به علت سکته مغزی در بیمارستان خاتمالانبیاء(ص) واقع در تهران بستری شده بود، مدتی را در بخشICU(آی سی یو جنرال) بیمارستان خاتم الانبیا در کما به سر میبرد.

سردار شهید "محمد بروجردی"، در سال 1333 در یکی از بخشهای شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. با اوجگیری روند انقلاب اسلامی در دوازدهم بهمن 1357 و هم زمان با ورود پیروزمندانه حضرت امام(ره)به ایران، به امر شهید بهشتی و با نظارت شهید حاج مهدی عراقی، مسؤولیت تشکیل و سرپرستی حفاظت از رهبر کبیر انقلاب به شهید بروجردی محول شد. شهید محمد بروجردی، از پایه گذاران اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. بروجردی فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع)، در جوانی برای آموزشهای نظامی و فراگیری فنون چریکی عازم سوریه ولبنان شد. و بعد از آن به نیروهای تحت فرماندهی شهید چمران پیوست. شهید بروجردی بعد از فرمان امام خمینی(ره) برای سرکوبی ضد انقلابیون عازم پاوه و سپس کردستان شد.

وی در کردستان تمام حرکات ضدانقلاب را به عنوان فرمانده عملیات زیر نظر داشت. در جریانات پاوه، درگیری سنندج و حوادث دردناک شهرهای کردستان همواره یکهتاز مقابله با ضدانقلاب بود و شهرها یکی پس از دیگری با دلاوریهای شهید بروجردی و یارانش آزاد شد. مردم کردستان با علاقه عجیبی او را دوست داشتند. او همواره میگفت باید حساب مردم را از ضدانقلاب جدا کنیم. به خاطر این برخورد گرم و صمیمی با مردم آن منطقه بود که به او لقب "مسیح کردستان" داده بودند. او به سیدالشهدای کردستان نیز معروف بود و در اول خرداد 1362 براثر انفجار مین به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار