سردار حسین الله کرم:

خدیجه محمدی نقش پدر، مادر و مربی اخلاق شهید بروجردی را داشت

گرایش های دینی و مذهبی شهید بروجردی بر گرفته شده از دامن مادر او بود، حمایت های این مادر باعث شد بروجردی برای دفاع از اسلام ترغیب شود.
کد خبر: ۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 10December 2013

خدیجه محمدی نقش پدر، مادر و مربی اخلاق شهید بروجردی را داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین الله کرم از فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس در حاشیه مراسم تشیع مادر شهید محمد بروجردی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این بانوی بزرگوار گفت: محمد بروجردی به دلیل اینکه در دوران نوجوانی پدرش را از دست داده بود مادر نقش خاصی را در زندگی او ایفا می کرد. خدیجه محمدی نقش پدر، مادر و مربی اخلاق شهید بروجردی را داشت.

الله کرم تصریح کرد: خانم خدیجه محمدی به عنوان یک جریان نه به عنوان یک شخص از شهید بروجردی پشتیبانی می کرد. او تمام امکانات را برای یک مبارز انقلابی تهیه می کرد به گونه ای که محمد هیچ وقت احساس کمبود و مشکل را از طرف خانواده نداشت.

وی ادامه داد: شروع انقلاب یک بخشی از زندگی بروجردی را در بر گرفته بود به گونه ای که منزل شهید بروجری در منطقه مولوی به پشتوانه مادر این بزرگوار به عنوان یک پایگاه تجمع بچه های انقلاب تبدیل شده بود.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: گرایش های دینی و مذهبی شهید بروجردی بر گرفته شده از دامن مادر او بود، حمایت های این مادر باعث شده بود بروجردی برای دفاع از اسلام ترغیب شود.

الله کرم با اشاره به تاثیرات رابطه دوستانه مادر و فرزند اظهار کرد: شیوه تربیتی این مادر به گونه ای بود که فرزند شهیدش بعد از همه عملیات ها و فعالیتهای انقلابی مادر را برای پشتیبانی خود همراه می کرد و این مادر هیچگاه فرزنداش را از قافله مبارزین دور نگه نداشت و همواره او را برای حضور در میدان های نبرد تشویق می کرد.

وی در ادامه افزود: خدیجه محمدی بعد از دفاع مقدس و پس از شهادت فرزند رشیداش هیچ گاه دست از کارهای انقلابی بر نداشت و همیشه با حضور خود در عرصه های مختلف فرهنگی راه و روش فرزند اش را ترویج کرد.

الله کرم در پایان گفت: مادر شهید بروجردی پس از شهادت فرزنداش مسیر حرکت او را به عنوان طلایه دار راه شهدا ادامه داد و اگر بخواهیم الگوی این مادر را تعریف کنیم قطعاٌ او راه حضرت زهرا(س) را پیش گرفته است، خدیجه محمدی با پیروی از حضرت زهرا(س) شهید بروجردی را تربیت کرد.

نظر شما
پربیننده ها