یادداشت رسول سنایی راد به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی؛

تطهیر چهره فتنه‌گران با پوشش مطالبه مردمی

سناریوی بازگرداندن سران فتنه به عرصه فعالیت سیاسی بدون پرداخت هزینه‌های فتنه‌انگیزی اقدام فرصت‌طلبانه سیاست‌بازان است.
کد خبر: ۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹ - 28December 2013

تطهیر چهره فتنه‌گران با پوشش مطالبه مردمی

رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی بهمناسبت حماسه ۹ دی  مینویسد:

سناریوی تطهیر چهره فتنهگران و ختم و امحای پرونده فتنه سال ۸۸ دارای چند لایه و پایه اساسی است که برداشتن حصر خانگی سران فتنه یکی از پایههای آن است. سفارش شعارهای مخالفت با ادامه حصر آن فتنه همراه با شعار آزادی زندانیان سیاسی به گروههای فشار و تجمعات هواداران طیف افراطی مدعی اصلاحات و احیا و بزرگنمایی این دو نفر در فضای رسانهای و تلاش برای القا و وانمودسازی این خواسته به عنوان مطالبهای عمومی، در قالب همین سناریو قابل ارزیابی است، چرا که از نگاه این سناریوسازان همزمان با درگیری نظام با فشار سنگین ناشی از مذاکرات سیاسی با بیگانگان و نیاز کشور به ثبات و آرامش داخلی بهترین شرایط برای اجرای این سناریو و وارد کردن فشار به نظام فراهم آمده و نظام مجبور است برای حفظ جبهه خارجی، به عقبنشینی در جبهه داخلی تن دهد؛ از اینرو چنانچه چنین هدفی با پوشش مطالبه مردمی و عمومی دنبال شود، امکان تحقق بالاتری خواهد یافت. اما طراحان این سناریو گویا اتفاقات زیر را فراموش کردهاند:

1ـ نفرت عمومی از اقدامات فتنهجویان ـ آقایان موسوی و کروبی ـ موجب طرد و انزوای آنان شده بود که اجازه حضور آنان را در هیچ اجتماع مردمی نمیداد.

2ـ راهپیمایی تاریخی و پرشکوه مردم در ۹ دی و اعلام انزجار از فتنهگری که در شهر تهران تعداد شرکتکنندگان از مجموع تعداد رأیدهندگان انتخابات بالاتر بود. بهترین محاکمه مردمی برای محکومیت سران فتنه، محکمه مردمی و حکم و مطالبه عمومی به حساب میآید که پس از آن، حصر خانگی سران فتنه اتفاق افتاد.

شاید پدیدهای که حامیان فتنهگران را به طمع پیگیری سناریوی تطهیر و تبرئه فتنهگران و شکستن حصر خانگی آنان واداشته، نوع خوانش فرصتطلبانه از نتایج انتخابات ریاستجمهوری خردادماه سال جاری باشد که در اینجا هم ذکر موارد ذیل میتواند پاسخ روشن سناریوسازان باشد:

الف ـ پذیرش نتیجه انتخابات و رأی آقای روحانی در همان مرحله اول از سوی نظام که تنها با حدود ۷۲۰ هزار رأی بیشتر از نصف آرا اتفاق افتاد، سند محکمی بر سلامت سازوکار انتخاباتی و پایبندی و تعهد نظام به آرای مردم و بیمعنا بودن تقلب انتخاباتی، در انتخابات ۸۸ است که با بیش از ۱۱میلیون اختلاف رأی میرحسین با منتخب مردم و کمتر بودن آرای کروبی از آرای باطله، ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند! با لجاجت، هشت ماه فتنه را بر مردم و کشور تحمیل کردند.

ب ـ رفتار منطقی و عاقلانه رقبای انتخاباتی آقای روحانی با ایشان و دیدارها و تبریک آنان با منتخب مردم و گردن نهادن به رأی مردم، الگویی از رفتار انتخاباتی معطوف به مردمسالاری دینی را به نمایش گذاشت که زشتی رفتار متکبرانه و لجوجانه سران فتنه را در انتخابات ۸۸ شفافتر و پررنگتر کرد.

لذا سناریوسازان نباید فراموش کنند که همراهی تعدادی از مردم با ادعای فتنهگران در سال ۸۸ تنها تا پیش از خطبههای نماز جمعه رهبر معظم انقلاب و بر ملا شدن ظلم بزرگ سران فتنه بود و پس از آن، کسانی که در خیابانها به آشوب و بلوا برخاستند، عوامل شورش علیه جمهوریت و رأی مردم بودند که سران فتنه، میدان را برای معرکهگیری آنان فراهم ساخته بودند بودند. همین فتنهگریها بود که زمینهساز حماسه بزرگ ۹ دی و اعتراض شدید مردم علیه فتنهگران و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب شد. از اینرو سناریوی بازگرداندن سران فتنه به عرصه فعالیت سیاسی بدون پرداخت هزینههای فتنهانگیزی(که حداقل آن، اعلام توبه و پشیمانی است) اقدام فرصتطلبانه سیاستبازانی است که تصور میکنند میتوانند خواستههای حقیر سیاسی ـ جناحی خود را به نام مردم قالب بزنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار