عزاداری نیروهای مسلح قم در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص)

همزمان با سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) نیروهای مسلح قم به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.
کد خبر: ۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴ - 01January 2014

عزاداری نیروهای مسلح قم در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نیروهای مسلح قم اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش امسال نیز طبق سنت سالهای اخیر در این روز حزنآلود در مسجد امام حسن عسکری(ع) اجتماع کردند.

در این مراسم که با حضور سردار "مهدوینژاد" فرمانده سپاه استان قم، سردار "کاظم مجتبایی" فرمانده نیروی انتظامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین "سیدحسن اکبری" نماینده ولی فقیه در سپاه علیابن ابیطالب(ع) و جمعی از فرماندهان و نیرویهای سپاه، نیروی انتظامی و ارتش برگزار شد، نظامیان استان در کنار اقشار مختلف مردم به عزاداری و سوگواری پرداختند.

این مراسم ابتدا با تلاوت قرآن کریم آغاز و سپس زیارت بعید قرائت شد. پس از آن نیروهای مسلح قم با در دست داشتن بیرقهای عزا در محوطه مسجد اجتماع پیدا کردند و مراسم عزاداری خود را با حرکت به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه دادند.

نیروهای مسلح قم در مسیر حرکت خود به سمت مضجع و بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) در حالی که دستهجات و هیاتهای عزاداری دیگر آنها را همراهی میکردند، درمقابل گلزار شهیدان شیخان با نواختن مارش نظامی به وسیله گروه ارکستر سپاه، نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.

گفتنی است آیتالله "سعیدی" تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز با حضور در جمع عزاداران نیروهای مسلح استان قم و عموم مردم، در این مراسم معنوی شرکت کرد.

نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیتالله سعیدی و با حضور فرماندهان و پرسنل نیرویهای نظامی و انتظامی استان قم و آحاد مردم ولایتمدار در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار