حجت الاسلام عبدالله حاجی ‌صادقی در گفت‌و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

لجاجت و عقبه‌ی استکبار سران فتنه را رها نکرد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ۹دی روز تثبیت ارکان انقلاب یعنی هویت دینی، ولایت فقیه و مشارکت مردمی است. این روز، روز تجلی ارزش‌ها و آرمان های نظام جمهوری اسلامی بوده که گرامیداشتن آن به معنای زنده نگه داشتن حماسه‌ای است که آینده انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸ - 01January 2014

لجاجت و عقبه‌ی استکبار سران فتنه را رها نکرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ۹ دی یکی از روزهای سرنوشت ساز برای جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود، روزی که مردم ایران به حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب به صورت خودجوش و فراگیر به خیابانها آمدند تا بگویند هیچگاه نظام را تنها نگذاشته و همیشه مدافع و پشتیبان ولایت فقیه هستند. همزمان با چهارمین سالگرد حماسه ۹ دی به گفتگو با حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نشستیم.

*در ابتدا اهمیت حماسه ۹ دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی را بیان کنید؟

۹ دی تجلی بصیرت و خشم امت اسلامی در برابر استکبار بود؛ لذا برجستهترین ویژگی ۹ دی را میتوان به دو نکته تعمیم داد، ویژگی اول تبری به معنای استکبار ستیزی است مردم ما در این روز قبل از اثبات وفاداری خود به ولایت، خشم و دوری جستن خود را نسبت به استکبار نشان دادند. همانطور که میدانیم تبری بر تولی مقدم است یعنی ابتدا باید به طاغوت کفر ورزید تا ایمان به خدا صدق کند. در این روز مردم نشان دادند تلاش طولانی دشمن در جهت کاهش استکبار ستیزی مردم بیفایده است. با این فتنه مردم دشمنی استکبار را بیشتر لمس کرده و تبری خود را هم از استکبار و هم از ایادی استکبار نشان دادند.ویژگی دوم تولی بود، دشمن به این جمع بندی رسید که هیچ قدرتی جز مردم ایران توانایی ضربه زدن به انقلاب اسلامی را ندارند به همین دلیل با

طرح فتنه ۸۸ و انقلابهای مخملی و شعارهای براندازی به شیوههای مختلف بیش از دو دهه پیش با برنامه ریزی قصد جدا کردن مردم از نظام و ولایت را داشتند؛ زیرا از نظر آنها تا وقتی مردم و نظام به هم متصل باشند و مردم بر محور ولایت حرکت کنند، اسلام خطرناک میشود.

در طول تاریخ اسلام، مهمترین دلیلی که نظام ولایی شکل نگرفت به دلیل عدم اتصال این دو بوده است. در انقلاب اسلامی معجزه بزرگ امام خمینی (ره) این بود که نشان داد خدا و مردم مقابل هم نیستند و این عامل وحدت امت و نظام شد. دشمن تلاش کرد تا پیوند امت با ولایت را از بین برده و ولایت محوری را از انقلاب بگیرد. حتی در این زمینه از هنرپیشههای مختلفی همچون کسانی که از نزدیکان امام (ره) و افرادی که در گذشته انقلاب سابقهٔ درخشانی داشتند نیز استفاده کردند؛ اما مردم در ۹ دی پیوند خود را با ولایت استحکام بخشیده و به رخ دشمنان کشیدند. مقام معظم رهبری تعبیری زیبا و حکیمانه در این زمینه دارند که میفرمایند: «این فتنه انقلاب را واکسینه کرد. فتنه به معنای تاریک کننده است نه تاریکی، دشمن با این فتنهها در تلاش بود که چشم مردم حقیقتها را نبیند تا آنها بتوانند در فضایی تاریک به مقاصد خود برسند.»

ویژگی سوم ۹ دی این بود که مردم نشان دادند که اهل بصیرت بوده و از یک قدرت تحلیل، تشخیص و دشمنشناسی بالایی برخوردارند و ثابت کردند که فتنه بر امت بصیر کار ساز نیست.

ویژگی چهارم ۹ دی تثبیت ارکان انقلاب بود. سه رکن اصلی انقلاب شامل هویت دینی، رهبری و حضور و مشارکت مردمی میباشد که مردم در این روز در جهت تثبیت آن برآمدند. ۹ دی روزی نبود که در آن حادثهای اتفاق افتاده و خاطرهٔ آن برای ما ماندگار باشد؛ بلکه این روز تجلی ارزشها و ارکان این انقلاب است که گرامیداشتن این روز هم به معنی زنده نگه داشتن حماسهای است که آینده انقلاب را تضمین میکند.

*چرا سران فتنه علی رقم شکل گیری حماسه ۹دی همچنان بر مسیر انحراف خود تاکید میورزیدند؟ چرا حتی پس از چهار سال هنوز اظهار ندامت نکردهاند؟

اگر کسی به مسیر ضلالت رفت و سیاهی قلب او را فرا گرفت، دیگر توفیق برگشت پیدا نمیکند، خداوند به پیامبر میفرماید: یا رسول الله بعضی از انسانها را حتی تو هم نمیتوانی با استدلال، برهان و محبت به راه راست هدایت کنی. انسان وقتی به راه باطل رفت هرچه پیش برود بیشتر فرو میرود؛ زیرا وقتی در این وادی افتاد شیطان به او مجال بازگشت نمیدهد و توفیق بازگشت از او سلب میشود.

این آقایان نیز نه فقط به خاطر ندانستن بلکه افراد زیادی به آنها گفتند که شما اشتباه میکنید و شرایط اینطور نیست، آنها خود میدانستند که تقلب در این کشور امکان پذیر نیست، مگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ رئیس جمهور برگزیده با تفاوت ۲۵۰هزار رای، انتخاب نشد؟ اینها همه بیانگر سلامت نظام هستند.
در این دوره اولین افرادی که به رئیس جمهور تبریک گفتند، همان رقبای نزدیک بودند و این انتخابات را همان دولتی که آنها میگفتند برگزار کرد. وقتی انسان در باطلی فرو رفت، راههای بازگشت را برخود میبندد.

خداوند نیز در معرفی علمای یهود آنها را بسیار مذمت میکند که نه تنها به دلیل جهل بلکه به خاطر عناد خود در مقابل پیغمبر ایستادند. بعضی افراد قصد توبه دادن سران فتنه را داشتند؛ اما لجاجت و عقبهٔ استکبار آنها را رها نکرد و همچنان بر مواضع اشتباه خود ایستادگی میکنند. حمایت استکبار و قدرتهای ظالم تا کجا میتواند ادامه داشته باشد؟ مگر آنها تا چه زمانی از حسنی مبارک و قذافیها حمایت کردند؟ فتنه گران باید توجه داشته باشند که نگاه استکبار به آنها نگاه ابزاری و نوکری است و هرگز برای آنها احترامی قائل نیستند.

*چه عواملی موجب شد داعیه داران انقلاب، در مسیر تقابل با نظام انقلاب اسلامی قرار گرفته و به سران فتنه تبدیل شوند؟

با توجه به تعابیری که در معارف دینی ما آمده است میتوان گفت که عوامل لغزش خواص به دو دسته تقسیم میشوند.
دستهٔ اول؛ عوامل انحراف فکری، جهل مرکب، بیبصیرتی، عدم درک صحیح نسبت به وضعیت و بازی خوردن به وسیلهٔ دشمن است. به تعبیر برخی از اساتید، لغزش بعضی از افراد به خاطر شبهه علمی آنها است که نمیتوانند مسائل را درک کرده و بفهمند؛ اما داعیه داران انقلاب از این دسته نبودند، اینها با فتنهای که برپا کردند عدهای از افراد را گرفتار این شبهه کردند. در تاریخ بیبصیرتی کم ندیدهایم کسانی که به خاطر جهل مرکب خود از ولی خدا و صراط مستقیم جا ماندهاند.

دستهٔ دوم؛ لغزشهایی است که به جنبهٔ فهم و علم برنمی گردد؛ بلکه به مسائل عملی و وابستگیهای انسان مربوط میشود. به عقیدهٔ بنده مهمترین عامل لغزش داعیه داران انقلاب تعلقات دنیوی آنها است؛ زیرا برای آنها روشن و واضح بود که تقلبی صورت نگرفته و این جریانی که دنبال میکنند، جریانی استکباری است. به عقیده بنده این آقایان به وسیلهٔ دشمن به اینجا رسیدند که البته در شروع کار شبههٔ علمی داشته و فکر میکردند که برنده هستند در ادامه نیز افرادی هم در این زمینه با اخبار دروغ خود به آنها چنین القاهایی را کرده بودند.
برای بزرگداشت هرچه با شکوهتر ۹ دی چه باید کرد؟

۹ دی متعلق به تمام جبههها ی انقلاب اسلامی است. در این روز تنها شاهد حضور طرفداران نامزدهای انتخاباتی نبودیم؛ بلکه طرفداران نظام و مقام معظم رهبری به میدان آمده بودند. گروهی که خود را در جبههٔ کفر میبینند، باید از زنده نگه داشتن این روز نگران باشند؛ اما آنها که در صف انقلاب هستند بدانند که ۹ دی متعلق به همهٔ گروهها است. برای شناخت عظمت ۹ دی نباید فتنهٔ ۸۸ را فراموش کرد؛ چون جریانهایی در حال تلاش برای به فراموشی سپردن این فتنه هستند. در حالی که ملت ایران کار بزرگی کرده و فتنهٔ عظیمی را خنثی کردند، این مردم از گردنهٔ سختی عبور کردند؛ بنابراین ما باید برای درک عظمت ۹ دی زوایای مختلف فتنهٔ ۸۸ را بررسی کنیم. سید محمد مشکوة الممالک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار