حجت‌الاسلام فخرزاده:

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه راه نهضت کربلاست

مسئول دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه راه نهضت کربلاست و باید جریان انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده روایت شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵ - 16February 2014

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه راه نهضت کربلاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام سعید فخرزاده مسئول دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری و از مدیران باسابقه در حوزه انتشار کتابهای خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مردم کشور ما نسبت به حوادث تاریخی عبرت آموز هستند، اظهار کرد: هر سال حادثه کربلا در مراسم مختلف روایت میشود و این روایتها انسان ساز است.

فخرزاده در ادامه اذعان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه راه نهضت کربلاست و باید جریان انقلاب اسلامی برای نسلهای آینده روایت شود. حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که حوادث انقلاب اسلامی باید ثبت شود.

مسئول دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری گفت: ما در جامعهای زندگی میکنیم که کمتر حوادث مکتوب میشود. در جامعه اروپایی همه از جزئیات وقایع گزارش دارند، سازمان های گوناگون و حتی پزشکها هم یادداشت مینویسند. بنابراین اگر اطلاعات و حوادث و وقایعی که شفاهی می توان به دست آورد را به دست نیاوریم خیلی از منابع و اطلاعات را از دست دادهایم.

وی با موثر دانستن داستان انقلاب بر مردم کشورمان اظهار کرد: مردم علاقه دارند قصه بشنوند و به همین دلیل هم داستانهای انقلاب و یا خاطرات شفاهی انقلاب که داستانیتر از اسناد و مکتوبات انقلاب است مورد توجه قرار میگیرند.

فخرزاده در پایان گفت: نکته مشهود این است که ادبیات انقلاب اسلامی هنوز نوپا و در ابتدای راه است و باید فرصت داد تا این ادبیات به شاکله و ساختاری مستحکم برسد به گونهای که بتوان آن را از هر حیث مورد کنکاش و بررسی قرار داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار