صابر امامی:

ادبیات انقلاب اسلامی در خدمت ارزش های دینی است

نویسنده، پژوهشگر و محقق ادبیات انقلاب اسلامی گفت: ادبیات انقلاب از حیث زمان، ادبیاتی است که با بنیان‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) در سال ۴۲ به وجود آمده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ - 15February 2014

ادبیات انقلاب اسلامی در خدمت ارزش های دینی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، صابر امامی نویسنده، پژوهشگر و محقق ادبیات انقلاب اسلامی به اشاره اینکه ادبیات انقلاب اسلامی دارای تعریف زمانی و محتوایی است اظهار کرد: ادبیات و شعر محصول انقلاب اسلامی در خدمت انقلاب و ارزشهای دینی و اسلامی است، خود به خود این تعریف خیلی جامع میشود و در واقعیت این است که ادبیات ما از دوران اسلام این حالت را دارد.

امامی در ادامه اذعان کرد: وقتی بخواهیم از حیث زمان ادبیات انقلاب را تعریف کنیم ادبیاتی را ادبیات انقلاب میدانیم که با بنیانها و محورها و آرمانهای امام خمینی (ره) در سال ۴۲ به وجود آمده است. این ادبیات به کمک فرهنگ و ادبیاتی که از سال ۴۲ با آغاز سخنرانی امام بر علیه کاپیتولاسیون شکل گرفت آغاز به کار کرد و رو در روی نظامهای استکباری و ظالم ایستاد و در سال ۱۳۵۷ به اوج مبارزه و پیروزی میرسد و بعد از سال ۱۳۵۷ تا اکنون با باقی ماندن و ثابت ماندن راه خود را ادامه داده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نویسندگان انقلاب اسلامی برای یافتن مضمون میتوانند به مرجعهایی همچون صحیفه نور مراجعه کنند، گفت: خط مشی و مرز انقلاب اسلامی از نهضت امام خمینی(ره) شروع شده است. اما وقتی میگوییم ادبیات انقلاب اسلامی این مرزها با زنده شدن صدای امام و شعله ور شدن این نور روشن و جدا میشود.

وی خاطرنشان کرد: میتوان برای ادبیات انقلاب اسلامی دو تعریف محتوایی و زمانی قائل بود. بسیاری از نویسندگان انقلاب نیز بر مبنای زمان اثر خود را خلق میکنند و اثرشان را در چهار چوب اتفاقات و وقایعی که در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است میآفرینند. اما فضای کاری شاعران انقلابی متفاوتتر از نویسندگان است و محتوای انقلاب از درجه اهمیت بالاتری برایشان برخوردار است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار