سیمرغ آزاد به فیلم شیار ۱۴۳ تعلق گرفت

"سیمرغ آزاد" جشنواره فجر به فیلم مورد علاقه مخاطبان سینما "شیار ۱۴۳" تعلق گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸ - 14February 2014

سیمرغ آزاد به فیلم شیار ۱۴۳ تعلق گرفت

داود جلیلی، فیلمنامهنویس و کارگردان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در قم، ضمن تجلیل از ساخت و نمایش فیلم ارزشمند "شیار ۱۴۳" گفت: فیلم خانم "نرگس آبیار" نشان داد که برخلاف سخن برخی، سینمای دفاع مقدس همچنان حاصلخیز و درخشان است.

وی با اشاره به اهدای سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر به این فیلم افزود: در روز اختتامیه شاهد بودیم که سیمرغهایی از قفس هیئت داوران بیرون کشیده و تقدیم هنرمندانی شد، اما سیمرغی که درون قفس نبود یعنی سیمرغ مردمی به فیلم مورد علاقه مخاطبان سینما "شیار ۱۴۳" به کارگردانی خانم نرگس آبیار رسید که واقعاً ارزشمند و معنادار است.

این فیلمنامهنویس و کارگردان در ادامه با اشاره به بازی روان و فوقالعاده تحسین برانگیز "مریلا زارعی" در این فیلم گفت: شیار ۱۴۳ از آن دست فیلمهایی بود که در این جشنواره احساسات زیادی را برانگیخت و قلبهای زیادی را تسخیر خود کرد.

جلیلی اظهار کرد: فیلم موفق و تاثیرگذار شیار ۱۴۳ به ما آموخت که هنوز بستر سینمای دفاع مقدس کاملاً حاصلخیز است و میتوان از زمین آن، آثار فاخر و تاثیرگذاری را برداشت کرد.

وی اضافه کرد: انتظار و وابستگی یک مادر شهید به فرزندش، موضوعی بسیارعمیق بوده که متاسفانه تاکنون در سینمای ما به شکل جدی به آن پرداخته نشده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: در حین تماشای فیلم شیار ۱۴۳ از تمام سالنهای مردمی و حتی سالن مربوط منتقدان و روزنامه نگاران شاهد بغضها و اشکهایی بودیم که نشان میداد مردم برای خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران چه ارزش و احترامی قائل هستند و چقدر به شهدای عزیز احساس تعلق خاطر دارند، آن هم با وجود سپری شدن سالهای بسیاری از جنگ تحمیلی و تغییراتی که در جامعه پدید آمده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار