حسین فتاحی:

داستان انقلاب همراه با نام امام خمینی(ره) خلق می‌شود

دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب گفت: حضور در مرقد امام خمینی(ره) باعث ایجاد انگیزه در نویسندگان انقلابی برای خلق آثار تازه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶ - 17February 2014

داستان انقلاب همراه با نام امام خمینی(ره) خلق می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسین فتاحی دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب که در مرقد امام خمینی(ره) برای تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور یافته بود، گفت: داستان انقلاب همراه با نام امام خمینی(ره) خلق میشود، بنیانگذار و پایه گذار این انقلاب امام(ره) بود و هر حادثهای از انقلاب بخواهیم بنویسیم و هر نویسندهای بخواهد از انقلاب حرف بزند بدون حضور امام(ره) امکان ندارد.

وی ادامه داد: امسال با ابتکار مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری تصمیم گرفته شد در نخستین روز از حضور نویسندگان و شرکت کنندگان در جشنواره داستان انقلاب، به همراه اهالی ادبیات حوزه هنری تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل در مرقد ایشان داشته باشیم.

فتاحی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در محل و مکان برای داستان نویسان نیز مهم است و ایجاد انگیزه میکند و امیدواریم حضور در مرقد امام خمینی (ره) باعث ایجاد انگیزه تازهای در دوستان نویسنده شود و به اهداف جشنواره نزدیکتر شویم.

وی گفت: امیدواریم از این اتفاقات تازه هم در محتوا و هم در شکل برگزاری جشنواره داستان انقلاب بیشتر رخ دهد و ما هر سال شاهد بروز اتفاقات این چنینی و خوب باشیم.

دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب با اشاره به مطرح شدن ایده برگزاری دور بعدی جشنواره به صورت بین المللی، عنوان کرد: آقای قزوه مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری ایدههای خوبی دارند. جشنواره داستان انقلاب را میتوان به صورت بین المللی با حضور کشورهای فارسی زبان برگزار کرد و البته اگر بین المللی میگوییم بیشتر از بعد تاثیر انقلاب اسلامی در حوزه بین الملل است. ما نمیتوانیم از کسی که تجربهای از انقلاب ندارد توقع داشته باشیم داستان انقلاب بنویسد اما میتوانیم تاثیر انقلاب ایران در هر کشوری را در قالب داستان تصویر کنیم.

گفتنی است در نخستین روز از برگزاری ششمین جشنواره داستان انقلاب نویسندگان و اهالی ادبیات متعهد کشور و مسوولان حوزه هنری همچون محسن مومنی رییس حوزه هنری، محمد حمزهزاده قائم مقام هنری حوزه هنری، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنوارهها حوزه هنری و دبیر اجرای جشنواره و حسین فتاحی دبیر هنری جشنواره به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) رفتند و با آرمانهای ایشان تجدید بیعت کردند.

شایان ذکر است راه یافتگان به بخش نهایی ششمین جشنواره داستان انقلاب دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۰ در سالن امیر حسین فردی (اندیشه ۲) نشست هم اندیشی با حضور پیشکسوتان و داوران جشنواره انقلاب اسلامی خواهند داشت.

همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۶ در تالار سوره حوزه هنری برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار