درخواست سرهنگ دهقان از مسئولان استانی و کشوری

تامین بودجه برای اتمام پروژه پارک موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: به جهت نبودن فضای مناسب جهت نگهداری اسناد و مدارک شهدا نگرانی ما این است که زمانی پروژه پارک موزه به اتمام برسد که محتوا در اختیار ما نباشد.
کد خبر: ۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸ - 16February 2014

تامین بودجه برای اتمام پروژه پارک موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زاهدان، سرهنگ "حمزه دهقان" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در سال ۸۸ کلنگ زنی شده است. برای این مرکز، قسمتهای مختلفی از جمله سالن موزه، کلاسهای آموزشی، مرکز اسناد، کتابخانه دفاع مقدس، سالن آمفی تاتر و... پیش بینی شده است.

وی افزود: هدف از ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس جمع آوری و ثبت رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسلهای آینده است.

سرهنگ دهقان خاطرنشان کرد: قرار بود پروژه طی دو سال به اتمام برسد و ما بیشتر به موضوع تامین محتوای مرکز فرهنگی بپردازیم. ولی به دلیل مسائل مالی و اقتصادی در کشور و تامین نشدن بودجه و به جهت اینکه استان از منابع خاصی برخوردار نیست و از این نظر نیز محروم هستیم پروژه به اتمام نرسید.

وی افزود: به جهت نبودن فضای مناسب جهت نگهداری اسناد و مدارک نگرانی ما این است که زمانی این پروژه به اتمام برسد که محتوا در اختیار ما نباشد. خانوادههای محترم شهدا و رزمندگان اگر احساس کنند فضای مناسب جهت نگهداری اسناد و مدارک وجود دارد این اطمینان ایجاد میشود تا لوازم شخصی و مدارک شهدای خود را در اختیار ما بگذارند.

سرهنگ دهقان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص استان و نیازمندی که احساس میشود و تاثیرگذاری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس درخواست داریم تا مدیران و مسئولین محترم کشوری و استانی نگاه ویژهای به این استان داشته باشند و بتوانیم این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به اتمام برسانیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار