محسن صادق‌نیا:

"هفت" رمانی از زندگی خط شکن ذو‌الفقار است

مدیر انتشارات سوره سبز گفت: رمان "هفت" سرگذشت "مصطفی پژوهنده" را از زاویه دید دانای کل و در هشت فصل روایت کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴ - 16February 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محسن صاقنیا" مدیر انتشارات سوره سبز درباره تجدید چاپ کتاب "هفت" زندگی سرلشکر پژوهنده، اظهارکرد: این رمان براساس زندگی شهید سرلشکر مصطفی پژوهنده نوشته شده است. این رمان نخستینبار بهار سال جاری(۱۳۹۲) از سوی انتشارات سوره سبز چاپ شده بود و اکنون به چاپ هفتم رسیده است.

صادقنیا تشریح کرد: شهید سرلشکر مصطفی پژوهنده، متولد ۱۳۳۷ در خرم آباد و دارنده لیسانس علوم دفاعی است که فتح ارتفاعات استراتژیک شیاکو، چرمیان و تپههای گچی در نبردهای هشتسال جنگ تحمیلی از مجاهدتهای برجسته او محسوب میشود.

مدیر انتشارات سوره سبز گفت: سرلشکر پژوهنده که به "خط شکن ذوالفقار" مشهور بود، در عملیاتهایی از دفاع مقدس مانند ثامنالائمه(ع)، مطلعالفجر، فتحالمبین، بیتالمقدس، کربلای چهار و پنج به عنوان فرمانده دسته، فرمانده گروهان رزمی، فرمانده گروهان دانشجویی دانشگاه افسری امام علی(ع) و فرمانده گردان ۱۸۳ تکاور لشکر ۵۸ حضور داشت.

وی درباره نوع نگارش رمان هفت اذعان کرد: هفت، سرگذشت مصطفی پژوهنده را از زاویه دید دانای کل و در هشت فصل روایت کرده است.

صادقنیا خاطر نشان کرد: به این دلیل که راویان متعددی زندگی شهید را روایت کردهاند و هر یک فقط تا بخشی از داستان مخاطب را همراهی میکنند، ترجیح دادم که از زاویه دید دانای کل این داستان روایت شود.

مدیر انتشارات سوره سبز گفت: این کتاب با همکاری دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و انتشارات سوره سبز در قطع رقعی، به بهای ۷۸ هزار ریال و در ۱۴۴ صفحه مصور چاپ شده است.

شایان ذکر است، نویسنده رمان هفت در آیین تجلیل از ناشران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس که ۱۷ بهمن ۹۲ از سوی باغموزه دفاع مقدس برگزار شده بود، به عنوان اثر برگزیده قدردانی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار