بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 145

محسنی گرکانی: آیت الله مهدوی کنی سیاست‌مدار صادق، مبتکر و صاحب نظر بود

آیت الله محسنی گرکانی در خصوص شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان از شخصیت‌های ممتاز و شناخته شده کشور بودند و در زمینه اخلاق، فرهنگ و ایمان جدیت‌های فوق العاده داشتند.
کد خبر: ۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ - 13November 2014

محسنی گرکانی: آیت الله مهدوی کنی سیاست‌مدار صادق، مبتکر و صاحب نظر بود

آیت الله محسنی گرکانی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها به خبرنگار ما گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از شخصیتهای ممتاز و شناخته شده کشور بودند و من با این مرحوم سابقه هم حجرگی در مدرسه فیضیه داشتم. ایشان از همان زمان جوانی از نظر اخلاق، فرهنگ، ایمان و ارتقاء دینی جدیتهای فوق العاده داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله مهدوی کنی به حمدالله به مقامات عالیه و اجتهاد رسیده بودند، خاطرنشان کرد: از نظر سیاست نیز یک سیاستمدار صادق، مبتکر و صاحب نظر بود.

محسنی گرکانی افزود: از نظر تربیت هم، اخلاق سازنده داشته و فرهنگ ساز بودند و میتوانستند جوانان را به خود جذب کنند. درس اخلاق ایشان خیلی مورد استفاده بود و کتابی در رابطه با اخلاق اسلامی نوشتند که برای خود من هم یک جلد فرستادند و منشا پیشرفت بسیار در امور فرهنگی کشور بودند. ما نباید بگذاریم آثار و نام ایشان از بین برود و تمام تلاش خود را انجام دهیم تا اسم آن مرحوم زنده نگه داشته شود.

وی در رابطه با این که چرا به آیت الله مهدوی کنی لقب عمار انقلاب را دادهاند، خاطرنشان کرد: ایشان انقلابی و متدین بودند، آیت الله مهدوی کنی در اخلاق و سیاست اعتدال را رعایت میکردند و در پیشرفت مملکت مخصوصا در امر دفاع مقدس و انقلاب پشتیبان نظام بودند و در جبهههای حق علیه باطل نیز کارهای بسیار شایان و ارزشمندی انجام دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص گزینه بعدی ریاست مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فعلا جلسهای در این رابطه تشکیل نشده است و بعد از جلسه گزینهها باید خود را به عنوان نامزد معرفی کنند، البته اشخاصی اظهار نظراتی داشتهاند که این صحبتها هیچ اعتباری ندارد.

انتهای پیام / ز.ظ

نظر شما
پربیننده ها