بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 162

توافق خوب توافقی است که همه تحریم‌ها برداشته شود

نشست خبری ستاد پیگیری انتظارات ملت از مذاکرات هسته‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲ - 13November 2014

توافق خوب توافقی است که همه تحریم‌ها برداشته شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، نشست خبری ستاد پیگیری انتظارات ملت از مذاکرات هستهای عصر امروز(پنجشنبه) درغرفه خبرگزاری فارس برگزار شد. در این نشست 4 نماینده از انجمنهای اسلامی دانشجویان، شورای هماهنگی تشکلهای دانشجویی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت در قالب یک ستاد حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه این سوال مطرح شد که انتظارات ملت از تیم مذاکره کننده چیست؟ که بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت خاطر نشان کرد: در ابتدا مردم بحث هستهای را مطالبه دارند و منتظر این هستند که همه تحریمها بر طبق وعدههای دولت برداشته شود.

وی در ادامه افزود: نهادیهای دانشجویی و گروههای مردم نهاد موظف هستند برای پیگیری مطالبات و حمایت از تیم مذاکره کننده نهادهای جدی راجع به این موضوع شکل بدهند که بهترین نوع حمایت، اقدامات این ستاد میباشد.

دیانی عضو شورای هماهنگی تشکلهای دانشجویی با اشاره به بدترین اشتباه در این موضوع خاطرنشان کرد: تقسیم بندی جناحهای سیاسی براساس جریان بندی مبتنی بر توافق و هم چنین سوء استفاده از مساله هستهای میباشد.

وی بیان کرد: جریانهای دانشجویی که چشم و زبان بینای جامعه هستند این ستاد را تشکیل دادند تا اگر انحرافی دراین باره وجود داشته باشد از زبان ملت بیان کنند.

بیانی گفت که از نظر این شورا توافق خوب بهتر از توافق نکردن است.

وی افزود: علاوه بر خطوط قرمز در مذاکرات هستهای چند شاخصه دیگر را که از دید جریان دانشجویی مطرح هست را باید در نظر بگیریم که یکی از آنها برداشته شدن همه تحریمهاست.

بیانی خاطر نشان کرد: از دید ملت ایران توافقی خوب است که انواع 4گانه تحریمها از بین برود و اگرتوافقی امضا شد هر نوع 4 تحریم باطل شود.

وی با بیان اینکه 5 کشوری که در مذاکرات در مقابل ایران قرار دارند وتو کننده شورای امنیت میباشند، تصریح کرد: این کشورها قدرت تصمیم گیری درباره تحریمهای شورای امنیت را دارند، بنابراین باید در اولین اقدام تحریمهای شورای امنیت برداشته شود.

شهبازی با بیان اینکه دو گزینه از تحریمها اساسی است، اظهار داشت: یکی تحریم بانکی و دیگری نفتی میباشد.

وی در ادامه افزود: بحث دیگری که در توافقات باید لحاظ شود این است که مرجعی بی طرف رسیدگی به توافقات را بررسی کند. همچنین بعد از توافق به صورت عادی درآید.

دیانی عضو شورای هماهنگی تشکلهای دانشجویی اظهار داشت: انتظار اساسی ما این است که ایران یک واحد سیاسی باشد که مستقلا در چارچوب توافقهای بین المللی فعالیت علمی کند.

پهلوان دبیر کل اتحادیه جامعه دانشجویان تصریح کرد: بعضی از رسانهها مسائل مهم هستهای را به حاشیه بردند که ما سعی میکنیم  صدای مردم ایران را به گوش مسئولان و جهانیان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف این ستاد کمک کردن به تیم مذاکره کننده کشور میباشد و شرایط توافقات خوب این است که همه تحریمها برداشته شود، حق هستهای کشور پابرجا باشد و عزت مردم نیز حفظ شود.

انتهای پیام/ز.ظ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار