بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 172

خجسته: پیروز میدان مذاکرات جمهوری اسلامی است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در مذاکرات 1+5 با حفظ خطوط قرمز و حذف همه تحریم‌ها به سمت نتیجه گرفتن حرکت خواهیم کرد، چون آمریکا نیاز مبرم به توافق با ایران دارد.
کد خبر: ۳۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ - 14November 2014

خجسته: پیروز میدان مذاکرات جمهوری اسلامی است

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها اسیدپاشی را عملی ناپسند و حربهی جدید غربیها برای زیرسوال بردن مومنین و حزب الله ایران دانست و گفت: اسیدپاشی به هر عنوان چه بر مبنای اختلافات شخصی باشد و چه برنامه از پیش تعیین شده از سوی استکبار و صهیونیست، موضوع بسیار زننده و باعث آسیب جدی به روح و روان مردم کشور ما شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استکبار جهانی به واسطه رسانههای گروه پرداز خود بسیار بر ماجرای اسیدپاشی ایران کار کرد و طیف متدین و حزب اللهی را به این جریان ربط داد. در صورتی که انسانهای دین دار هیچگاه ارزشها را زیر سوال نمیبرند و دست به اقدامات خبیث و به دور از انسانیت نمیزنند. انسانهای عاجز و ناتوان وقتی به بن بست میرسند این راه را اقدامی برای رسیدن به یک دورنمای موفقیت آمیز انتخاب میکنند.

وی هدف غربیها از مطرح کردن جریان اسیدپاشی را مقابله با امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی فضا سازی سنگین و رعب و وحشت اسیدپاشی را عاملی دانست که میتواند امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد. حقیقتا این جو روانی بزرگترین ظلم در حق مردم بود. تاکنون در کشورهای خارجی شاهد 15 مورد اسیدپاشی بودهایم که آنها این موارد را رسانهای نکردند ولی در مورد اتفاقات اخیر در کشور ما بزرگ جلوه داده شد و برخی هم در کشور خودمان متاسفانه به آن دامن زدند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: کشورهای جهان خاصه امریکا قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه دیدهاند و پایگاه آمریکا خوشبختانه در خاورمیانه از دست رفته و از طرف دیگر چین و روسیه ائتلاف کردهاند و از ایران نیز خواستهاند در این ائتلاف حضور پیدا کنند.

خجسته اذعان کرد: در مذاکرات 1+5 با حفظ خطوط قرمز و حذف همه تحریمها که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند فکر میکنم به سمت نتیجه گرفتن حرکت خواهیم کرد چون آمریکا نیاز مبرم به توافق با ایران دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به نقش بسیار ملموس و بسزای ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی با مدیریت همراه با تفکر و تخصص، بیداری اسلامی را در منطقه ایجاد کرد و درس مقاومت را به جهان اسلام آموخت که در هر صورت میبایست مقابل استکبار ایستاد. لذا میبینیم که در غزه چه اتفاقاتی افتاد و به لطف خدا خون بر شمشیر پیروز شد و برای اولین بار مردم غزه بر اسرائیل غلبه کردند.

وی اضافه کرد: در سوریه و عراق مردم وارد صحنه شدند و جمهوری اسلامی بار دیگر مبتکرانه مدیریت کرد و شاهد هستیم که داعش یکی پس از دیگری در نبردها شکست میخورد.

خجسته خاطرنشان کرد: امروز داعش در مقابل پرورش دهندگان خود همچون عربستان، امارات و بسیاری از کشورها که این فرزندان ناخلف را تربیت کردهاند، ایستاده است؛ در عربستان با توجه به انفجاری که در حسینیه ایجاد شد آنها در خطبههایشان اعلام کردند که فرقی بین شیعه و سنی نیست و همه مسلمان هستیم. این اتفاق یعنی تکبر عربستان شکسته شد.

انتهای پیام / م.ب

نظر شما
پربیننده ها