بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 129

شفیعی: حمایت از بخش خصوصی موجب ارتقای آثار حوزه دفاع مقدس می‌شود

تهیه کننده سریال وضعیت سفید، حمایت از بخش خصوصی را موجب ارتقای آثار حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: ما باید به جای سفارش، امکان تولید را برای سینماگران فراهم کنیم.
کد خبر: ۳۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵ - 12November 2014

شفیعی: حمایت از بخش خصوصی موجب ارتقای آثار حوزه دفاع مقدس می‌شود

محمدرضا شفیعی، تهیه کننده مجموعه در حال تولید کیمیا در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس، در گفتوگو با خبرنگار این خبرگزاری در خصوص آخرین وضعیت تولید این سریال گفت: بیش از 70 درصد این سریال تصویربرداری شده است و پیشبینی ما این است که نزدیک به 9 ماه دیگر تولید این کار ادامه خواهد داشت.

تهیه کننده سریال وضعیت سفید در خصوص تولید آثار مربوط به پشتیبانی جبهه افزود: از آنجایی که ارتش عراق تجاوز خود را محدود به جبهه ها نکرده بود و به شهرها هم حمله می کرد و پشتیبانی از رزمندگان نیز توسط خانواده های آنها صورت میگرفت که در همان شهرها زندگی می کردند؛ ما در وضعیت سفید تلاش کردیم که این اتفاقات را به تصویر بکشیم.

شفیعی ادامه داد: وضعیت سفید جزو معدود آثاری بود که به این وجه کمتر دیده شده دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی در خصوص وجود شرایط تولید آثار دفاع مقدس گفت: انصاف مطلب این است که بگوییم این چند سال در این حوزه تلاش هایی صورت گرفته، اما مشکلی که با آن مواجهه بوده ایم این است که بودجه فیلم های دفاع مقدس را به تولید فیلم ها اختصاص داده ایم؛ در صورتی که می بایست این بودجه صرف فراهم آمدن امکان تولید این آثار می شد.

این تهیه کننده سینما افزود: متاسفانه شهرک سینمایی دفاع مقدس امکانات لازم را برای تولید فیلم های دفاع مقدسی ندارد و ما در این حوزه احتیاج به یک شهرک جامع دفاع مقدس داریم تا تهیه کنندگان با امنیت خاطر بیشتری به سمت تولید آثار دفاع مقدس بروند.

شفیعی در خصوص دلیل کیفیت پایین و تولید اندک حوزه دفاع مقدس ادامه داد: دلیل این اتفاق مساله سفارشی بودن آثار است. ما باید به جای سفارش، امکان تولید را برای سینماگران فراهم کنیم؛ بهعنوان نمونه فیلم شیار 143 در حوزه دفاع مقدس به عنوان یک فیلم تولید شده در بخش خصوصی امروز توانسته مخاطب خوبی را با خود همراه کند.

وی ادامه داد: فیلم هایی که در سینمای دفاع مقدس تولید میشود غالباً در حال اجرای سلیقه سفارش دهنده است و در بسیاری از مواقع مخاطب عمومی سلیقه سفارش کننده را نمی پذیرد.

شفیعی در پایان گفت: به نظر من کسانی که می خواهند از سینمای دفاع مقدس حمایت کنند باید حمایت خود را از تولید فیلم به سمت امکان تولید فیلم سوق دهند.

انتهای پیام / ح.ی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار