بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 177

محمدی: هنوز با جنگ تحمیلی برخورد دفاع مقدسی نشده است

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال کشور با تاکید بر این که در دنیا برای بازماندگان از جنگ مجسمه می‌سازند، گفت: متاسفانه علیرغم یک سری اقدامات سینمایی، مطبوعاتی و حوزه نشر، هنوز شاهد برخورد در خور شان با دفاع مقدس نیستیم.
کد خبر: ۳۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ - 14November 2014

محمدی: هنوز با جنگ تحمیلی برخورد دفاع مقدسی نشده است

عزیزالله محمدی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاریها با بیان اینکه فضای کار رسانهای پیرامون جنگ تحمیلی بسیار گسترده است، گفت: در تمام دنیا وقتی رزمندگانشان در نبردی قرار میگرفتند حتی این رویارویی کوچک هم بود در بوق و کرنا میکردند.

وی افزود: در کشورهایی که درگیر با جنگ جهانی دوم بودند حتی شاهد هستیم مجسمههای جان باختگان خود را در میادین شهر به نمایش عموم میگذاشتند، اما در کشور ما متاسفانه آن طور که باید و شاید به این مسائل ارزشی پرداخته نشده است.

عضو شورای عالی ورزش سپاه اظهار کرد: در دفاع مقدس اتفاقات و شرایطی پیش آمد که تا سالیان سال سوژههای متنوعی برای اصحاب رسانه و فیلم سازان حوزه جنگ فراهم است.

وی با گلایه از عدم انتشار و پخش ناگفتههای جنگ، تصریح کرد: در دفاع مقدس ناگفتههایی از فرماندهان و رزمندگان ما وجود دارد که انتشار و نمایش آن در مطبوعات و صدا و سیما میتواند قشر جوان ما را بیش از پیش نسبت به جنگ نرم دشمن بیدار کند.

محمدی اشاره کرد: در همه جنگها همچون جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام شرق مقابل غرب میایستاد اما در جنگ تحمیلی برای اولین بار همه کشورهای دنیا یک طرف میدان نبرد بودند و جمهوری اسلامی در طرف دیگر؛ ولیکن این رزمندگان ما بودند که بدون کوچکترین امکاناتی چه تسلیحاتی و چه معیشتی نگذاشتند که یک وجب از خاک ما مورد تجاوز بیگانگان قرار گیرد.

رئیس اتحادیه باشگاههای کشور در پایان خاطرنشان کرد: دنیا امروز این آمادگی را دارد که ما از زاویههای مختلف دفاع مقدس را معرفی کنیم. جالب است بدانید برای یکی از رسانههای غربی قابل باور نبود که جوانان ما در عملیات والفجر 8 از رودخانه صعب العبور اروند گذشتند و به آن موفقیت بزرگ دست پیدا کردند. بنابراین امروز ما میتوانیم در رسانهها با یک مدیریت جهادی، همان توفیقات گذشته را تکرار کنیم.

انتهای پیام / م.ب

نظر شما
پربیننده ها