بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 192

فلکی: 10 عنوان کتاب درباره یگان‌های لشکر سیدالشهداء منتشر می‌شود

مسئول حفظ آثار سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: تعداد 10 عنوان کتاب مربوط به یگان‌های رزم لشکر 10 سیدالشهداء در دوران دفاع مقدس در دست نگارش است که با پایان یافتن کار نگارش آنها روانه بازار نشر خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ - 14November 2014

فلکی: 10 عنوان کتاب درباره یگان‌های لشکر سیدالشهداء منتشر می‌شود

سردار محمد علی فلکی مسئول حفظ آثار سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها گفت: ستاد کنگرهای که بیست سال پیش لشکر 10 سیدالشهداء داشت را مجددا فعال کردیم که طی آن کمیته تدوین تاریخ رزم این لشکر مشغول جمع آوری آثار مربوط به حضور یگانهای لشکر در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان این که سرداران ناصح، فضلی، عراقی و یزدان از جمله فرماندهان لشکر 10 سیدالشهداء در دوران دفاع مقدس هستند که از قافله شهدا بازماندهاند، بیان داشت: گردانهای لشکر 10 سیدالشهداء در دوران دفاع مقدس هیاتهایی داشتند که هم اکنون این هیاتها برای تدوین تاریخ شفاهی لشکر در دوران جنگ تحمیلی فعال شدهاند.

مسئول حفظ آثار سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی تیپ نینوا را برعهده داشتم لذا با همراهی "رحیم مخدومی" کتابی را در رابطه با تاریخ شفاهی این تیپ منتشر شده کردهایم البته تاریخ شفاهی یگان های مانند ادوات و ضد زره نیز در دست نگارش قرار دارد.

روایتگر کتاب "رویای پرواز" خاطرنشان کرد: این کتاب مربوط به خاطرات حضور در عملیات والفجر 1 است که علاوه بر این کتابهای دیگری نیز در همین رابطه در حال نگارش و تدوین قرار دارد.

انتهای پیام / ر.م

نظر شما
پربیننده ها