نائینی در نشست خبری بزرگداشت ۹ دی:

راهبرد اصلی "نفوذ" مقابله با تفکر انقلابی در کشور است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی با بیان اینکه هدف اصلی راهبرد نفوذ مقابله با تفکر انقلابی فعال در کشور است، گفت: امروز عده‌ای با تحریف فتنه به عنوان یک درگیری جناحی درصدد بازگشت آن هستند.
کد خبر: ۶۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ - 27December 2015

راهبرد اصلی

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، علی محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی که صبح امروز (یکشنبه ) در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به بزرگداشت 9 دی اظهار داشت: از ابتدای شکلگیری انقلاب اسلامی خط فتنه، نفوذ و مبارزه با نظام اسلامی در پیچیدهترین اشکال خود ظهور یافت و به عبارتی میتوان گفت دشمنان انقلاب اسلامی از همه گزینهها، ظرفیتها و تجارب خود برای مقابله و مهار نظام مردمسالاری دینی بهره گرفتهاند.

وی تاکید کرد: ملت ایران با هوشمندی و حضور به موقع و لحظه به لحظه تهدیدها و فتنهها را خنثی و هر روز بر استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده است.

نائینی خاطر نشان کرد: دولتهای غربی که در گذشته در روشها و الگوهای مختلف در برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران شکست را تجربه کرده بودند با بهرهگیری از الگوی جنگ نرم و تجربهای که در سایر کشورها داشتند انتخابات را در ایران مورد هدف قرار دادند. آنها قبل از انتخابات 88 بر اساس اقدامات تئوریک در اتاقهای فکر آمریکایی و اسنادی که به تدریج آشکار شد به این باور رسیدند که میتوان با استفاده از تجربه تکنیک انقلابهای رنگی همزمان با انتخابات سال 88 نظام جمهوری اسلامی را از درون بیثبات و به سوی فروپاشی سوق دهند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در محیط ملی و در سطح منطقه همزمان با انتخابات 88 از موقعیت بسیار ممتازی برخوردار بود، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران خلق حماسه بزرگ 85 درصدی ملت در 30 سالگی انقلاب اسلامی بود که چنین مشارکتی در هیچ یک از نظامهای سیاسی جهان وجود ندارد.

وی ادامه داد: حضور 40 میلیونی و 85 درصدی مردم در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری موقعیت و جایگاه نظام مردمسالار دینی را افزایش داد.

نائینی با بیان اینکه در شرایطی که هیچ خطری کشور را تهدید نمیکرد و موقعیت نظام استثنایی بود دروغ، افترا و تهمت در کشور علیه نظام و سلامت انتخابات به راه افتاد گفت: مردم ایران بویژه در کلانشهرها و پایتخت در شرایط خاصی قرار گرفتند. شبهه و تردید رایج شد و برخی از خودیها در تحلیل و رفتار دچار مشکل شدند و برخی سکوت و برخی دیگر نیز در جبهه دشمن عمل کردند که در نهایت نتیجه یک انتخابات پرافتخار و امید آفرین به چالش کشیده شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی در ادامه تصریح کرد: این همان فرصت بسیار طلایی بود که چند کاندیدای شکست خورده، احزاب، گروههای سیاسی حمایت کننده از آن از آن کاندیداها و غفلت و کوتاهی برخی از نخبگان کشور، در اختیار آمریکا و همه معارضین خارجی و داخلی انقلاب اسلامی گذاشت. فرصتی که آمریکاییها مدتها به دنبال آن بودند و هرگز نسبت به کسب آن موفق نشده بودند، نظام را از درون به چالش کشیدند.

وی افزود: یکی از کارهایی که آمریکا نتوانسته بود آن را انجام دهد بستر آن توجه جریان فتنه فراهم و حرکت این جریان در داخل دشمن را امیدوار کرد و به سرعت بین دشمن داخلی و خارجی ائتلاف عجیبی شکل گرفت. بلافاصله جریان فتنه همه دیرینه و سابقهاش به پیاده نظام دشمن تبدیل شد. سران کشورهای غربی، سرویسها و رسانههای آنان با همه ظرفیت به میدان آمدند و فضای خطرناکی شکل گرفت که آمریکاییها کاملا امیدوار به براندازی نظام از درون شدند.

نائینی فتنه 88 را لشکرکشی همه اردوگاه باطل علیه جبهه حق عنوان کرد و گفت: فتنهگران با استفاده از همه ظرفیتها و تجارب نظام سلطه در تلاش بود تا در کشور نفاق ایجاد کند. دشمن در سال 88 قصد داشت با اردوکشی خیابانی محاسبات مسئولاننظام را تغییر دهد. جریان فتنه و سلطه در یک جبهه واحد از طریق جنگ رسانهای باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار داد و اراده آنها این بود که مردم را مقابل یکدیگر و در مقابل نظام قرار دهند که با سد مستحکم رهبری الهی نظام جمهوری اسلامی ایران و بصیرت مردم مواجه شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی با تاکید بر اینکه جریان فتنه به آرامش و امنیت کشور آسیب زد گفت: هتک حرمتهای نظام، مردم و ارزشهای پایهای نظام، مخدوش کردن چهره، اعتبار و آبروی نظام در جهان، متهم کردن نظام به دیکتاتوری، خیانت، تقلب، خدعه و تزویر، فلج کردن کار کشور و جامعه برای 8 ماه، امنیتی کردن فضای کشور و جامعه با آشوب، زیر سوال بردن سلامت انتخابات و جمهوریت نظام، تنها بخشی از خیانتها و ظلم جریان فتنه است که محاسبه خسارت آن ممکن نیست.

وی با انتقاد از سکوت برخی نخبگان سیاسی در مقابله با فتنه 88 گفت: برخی از نخبگان در مقابله و محکوم کردن فتنه و شفافسازی کوتاهی کردند متاسفانه در این لحظه حساس تاریخی منافع ملی، انقلاب و نظام فدای امیال شخصی و گروهی شد و زیادهخواهی و قدرتطلبی نخبگان به گسترش دامنه فتنه کمک کرد.

نائینی گفت: امروز برخی از بازیگران فتنه 88 و افرادی که در مقابله هجمه به ستون انقلاب و ارزشهای انسانی سکوت کرده بودند و یا با فتنه همراه بودند در تلاش برای تطهیر و تخفیف چهره جریان فتنه و جرم سران آن را دارند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی افزود: آنها به بهانههای مختلف درخواست چشمپوشی و فراموش کردن خیانت و ظلم بزرگ سران فتنه را دارند قطعا حماسهسازان 9 دی با هزینههایی که جریان فتنه بر نظام تحمیل کرده تسلیم فشارهای سیاسی و رسانهای این جریان شکست خورده نمیشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ششمین سال بزرگداشت فتنه 88 اشاره کرد و گفت: شعار محوری اسلام یومالله نهم دی مظهر نفوذناپذیری ملت ایران مقابل فتنه آمریکایی اعلام میشود

نائینی افزود: بزرگداشت 9 دی دو جنبه دارد؛ یک وجهه آن حرکت عظیم مردم است و وجهه دیگر آن فتنهای است که در سال 88 به راه افتاد. هر دو وجهه آن استثنایی بود هم فتنه بدیع، پیچیده و متفاوت از توطئههای قبلی بود و هم واکنش انقلابی حماسی و به موقع مردم متفاوت از سایر راهپیماییهای متعارف پس از انقلاب بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی تاکید کرد: بزرگداشت 9 دی متعلق به یک گروه و جناح خاص نیست همچنان که در خلق آن حماسه همه سلایق دخیل بودند 9 دی ظرفیت حقیقی و هویت نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: یومالله 9 دی تصویری از سد نفوذ مقابل دشمن بود در این روز دست قدرت خدا در دفاع کامل از نظام و حریم ولایت بیرون آمد و انقلاب اسلامی را در مسیر خود مستحکمتر از قبل قرار داد.

نائینی خاطر نشان کرد: مردم ایران از فتنه پیچیده 88 سربلند خارج شدند اما باید بدانیم فتنه و نفوذ در مسیر انقلاب تمامی ندارد تا این انقلاب در سایه ولایت فقیه و دین جلو میرود دشمن برای آن توطئه میکند و فتنههای بعدی پیچیدهتر و متفاوتتر است زیرا دشمن از شکستهای خود تجربه گرفته و با شیوه و بازیگران جدیدی به میدان و صحنه نبرد میآید.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی تصریح کرد: دشمن در سال 88 به این باور رسید که میتوان کشور را از درون بیثبات کرد و بر اساس همین برآورد غربیها به راهبرد تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی برای انتقام از حماسهسازان 9 دی رسید.

وی تاکید کرد: ایمان، مقاومت، آستانه تحمل و بصیرت مردم ایران در طی چند سال اخیر بینظیر بوده است. دشمن به خسته شدن مردم و فروپاشی نظام از درون دل بسته بود. دشمن مجبور به پذیرش استحکام نظام جمهوری اسلامی شد.

نائینی تصریح کرد: یکی از کارکردهای بزرگداشت یومالله نهم دی در هر سال باید بررسی فتنههای جدید محتمل باشد. از نخبگان، رسانهها، مسئولان فرهنگی و اصحاب قلم این انتظار است که در فرصت بزرگداشت این روز بزرگ که امسال با هفته وحدت تقارن پیدا کرده ماهیت، بسترها و عوامل شکلگیری قوام ملی و مردمی نهم دی را تامین کنند و برای حفظ تعمیق بصیرت و شور و هیجان انقلابی در جامعه تلاش داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامههای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی بزرگداشت مناسبتهای انقلاب است تعظیم و بزرگداشت یومالله 9 دی را همچون سایر ایام الله جزو برنامههای سالیانه خود خود قرار داده و با فعال نمودن ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله نهم دی و همچنین ستادهای استانی، کمیتهها و کارگروههای تخصصی که تلاش میکنند تا در پرتو تبیین صحیح حقیقت حماسه 9 دی 88 این قله فراموشنشدنی را در تاریخ مبارزات ملت ایران همچنان زنده و جوشان باقی بگذارند.

وی ادامه داد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت 9 دی در سال 91، رویکرد و سیاست بزرگداشت ستاد، تبیین، روایتگری صحیح، عبرتآموزی تاریخی و افزایش بصیرت است.

نائینی نقش برجسته عالمان دینی، خطیبان جمعه و جماعات، سخنرانان و اصحاب رسانه را در گسترش اقدامات تبیینی و حفظ شور و هیجان انقلابی در جامعه و همچنین حراست از پیام یومالله 9 دی مهم عنوان کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی تصریح کرد: امروز همچنان صفآرایی جبهه انقلاب و معارض انقلاب در چارچوب راهبرد نفوذ فعال است، این صفآرایی با هدف تحریف مکتب امام خمینی و تضعیف شعارهای انقلاب فعالیت میکند.

وی افزود: هدف اصلی راهبرد نفوذ مقابله با تفکر انقلابی فعال در کشور است. زمانی که غربیها بتوانند بر نگاه انقلابی غلبه پیدا کنند و ساخت حقیقی قدرت نظام را از درون تضعیف کنند پروژه نفوذ به اهداف خود رسیده است.

نائینی در بخش دیگری از سخنان خود به محورها و عناوین یومالله 9 دی اشاره کرد و گفت: تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر انقلاب، تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به اباعبدالله در تعمیق و تحکیم روحیه ولایتمداری، روشنگری و تبیین نقش دولتهای مداخلهگر در فتنه 88، نقش جریان فتنه در گسترش دامنه فشارهای سیاسی و روانی و تحریمهای اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران، جلوگیری از تحریف تاریخ در تنزل جایگاه فتنه 88، تبیین و آشکارسازی نقش رسانههای خارجی، کانونهای تفکر غربی و سفارتهای غربی در فتنه 88، توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دوقطبی کردن فضای کشور از جمله محورها و عناوین بزرگداشت یومالله 9 دی است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله 9 دی به برنامهها و اقدامات محوری ششمین سال بزرگداشت یومالله 9 دی اشاره کرد و گفت: در ششمین سال گرامیداشت حماسه 9 دی، دستگاهها، نهادها، سازمانهای دولتی و تشکلهای جوانان در محلات و سمنها با حضور 4 جلسه هماهنگی ستاد و تشکیل جلسات مختلف شور و نشاط آمادگی خود را برای مشارکت در گرامیداشت 9 دی اعلام کردند.

وی افزود: آغاز برنامههای بزرگداشت یومالله 9 دی با ایراد خطبههای ائمه جمعه در نماز جمعه چهارم و 11 دی آغاز و ادامه خواهد داشت. تجمع بزرگ مسئولان، کارکنان و مدیران قوه قضائیه در 9 دی در مقابل مسجد ارک تهران، برگزاری نشست شب خاطره با موضوع خاطرات فتنه 88، برگزاری گالری عکس با موضوع 9 دی در تمامی مراکز استانها، برگزاری نشست پژوهشی در حوزه هنری، برگزاری شب شعر بصیرت و ولایت آغاز میشود.

نائنی ادامه داد: بزرگداشت ششمین سالگرد حماسه 9 دی همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)، برگزاری مراسمهای مختلف در مساجد، فرهنگسراها، خانههای فرهنگ در شهر تهران، برگزاری دومین دوره مراسم ویژه اهدای تندیس به فعالان جبهه مردمی انقلاب، برگزاری همایش علمی بررسی خسارتها و پیامدهای فتنه 88، تجمع 6 هزار نفری طلاب و مبلغان حوزههای علمیه، برگزاری برنامههای ویژه در 100 مسجد محوری در شهر تهران، برپایی بیش از 5 هزار گردهمایی، نشست بصیرتی در تمامی شهرها و شهرستانها، اعلام آمادگی خبرگزاریهایی از جمله تسنیم، فارس، مهر، شبستان، نسیم و ... برای بررسی و تحلیل ابعاد فتنه 88، ساماندهی و سازماندهی بیش از 6500 وبلاگنویس، بررسی جشنواره فیلم عمار و ... از جمله برنامههای بزرگداشت یومالله 9 دی است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار