گزارش/

حماسه 9 دی طراحان انقلاب رنگی و مخملی را رسوا کرد/مردم، ستون اصلی انقلاب هستند

بصیرت، مه‌شکن و چراغی است پرنور و حماسه آفرینان 9 دی، طراحان انقلاب رنگی و مخملی را رسوا کردند.
کد خبر: ۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ - 30December 2015

حماسه 9 دی طراحان انقلاب رنگی و مخملی را رسوا کرد/مردم، ستون اصلی انقلاب هستند

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، شهری که همیشه زخم خورده تاریخ است و تمام برگهای سترگ تاریخ نقش تبریز کهن را در حواث سرنوشتساز ایران اسلامی فراموش نمیکنند.

تبریزی که همیشه آبستن حوادث است و در خط مقدم حماسههای ملی و مردمی قرار دارد. تبریزی که همیشه با اولینهایش شناخته شد و همچنان در صدر و پیشتاز است.

تبریزی که بار دیگر در دفاع از کیان و حفظ ارزشهای اسلامی و در دفاع از حریم ولایت پیشتاز شد و در هشتم دی ماه سال 88 کانون فتنه را در هم پیچید.

مردم همیشه بیدار تبریز در هشتم دی ماه به دعوت آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی با ناراحتی از اینکه عوامل فتنه حرمت عاشورای حسینی را در هم شکستند و به ارزشهای اسلام، انقلاب و عاشورای حسینی توهین کردند دست به برگزاری راهپیمایی گستردهای زدند.

همانگونه که پیشتازی خود را در 29 بهمن 56 با برگزاری چهلم شهدای 19 دی قم و همچنین در دفاع مقدس به نمایش گذاشته بودند خروشیدند و اقدام جنایتکارانه فتنهجویان و هواداران فتنه را محکوم کردند و باعث شدند در نهم دی ماه نیز مردم در سراسر کشور با حرکت خودجوش خود مشت محکمی بر دهان فتنهگران بزنند.

9 دی، روزی که با حضور همهجانبه و حماسی ملت ایران به روزی ماندگار، حماسهساز و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی تبدیل شد. این حماسه تاریخی و ماندگار به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از قلههای فراموش نشدنی، حرکت برخاسته از بصیرت، شناختن موقعیت و حضور در لحظههای مورد نیاز، حرکتی در فضای غبارآلود، حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی، مردمی و خودجوش در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

9 دی، آغاز یک فرهنگ بود، فرهنگ عزتخواهی که با صدایی رسا فتنههای شوم فتنهگران داخلی و تهدیدات خارجی دنیای استبداد و استکبار را در نطفه خفه کرد.

روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانتها و حرمتشکنیهای عدهای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی بود و ملت ایران به دست نشاندههای اجانب اعلام کردند ذرهای از آرمانهای الهی و ولایی خود در راستای حفظ و حمایت از ولایت فقیه عقبنشینی نمیکنند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم عزیز ایران  در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

تصفیه انقلاب در فتنه 88

آیتالله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: در مواقعی از تاریخ داشتن بصیرت یک ملت موجب نجات آن ملت میشود که یکی از این موارد فتنه سال 88 بود که با هدف براندازی صورت گرفته بود و دشمن به صورت جدی درصدد براندازی نظام بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش داشت تا با اردوکشیهای خیابانی زمینه نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند و قبل از حادثه عاشورا رسانههای بیگانه اخبار این روز را منتشر کرده بودند.

وی اظهار داشت: آمریکا اطمینان کامل داشت که این توطئه به سرانجام خواهد رسید و در داخل عدهای نیز به واسطه وابستگی و هواهای نفسانی و غرور با این فتنه همراهی کردند و فتنه جدی و آشوب و بلوا مورد توجه دشمن قرار داشت.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر فتنه 88 پیروز میشد آمریکا امروز به داعشیها نیازی نداشت و همان جا به هدف خود رسیده بود و در این شرایط که 8 ماه کشور دچار آشوب بود و کسب و کار مردم در تهران تعطیل بود عدهای ناآگاه و مزدور به خیابانها میریختند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در این شرایط که احتیاج به بصیرت ملت بود، مردم وارد میدان شدند و در روزی سرنوشتساز در 9 دی در میدان حاضر شدند و به خاطر اهمیت این روز 9 دی در تاریخ ماندگار شد.

آیت الله شبستری گفت: فتنه در کنار تلخیهای بسیاری که داشت، برکاتی نیز داشت که یکی از آنها تصفیه انقلاب بود. همچنین برای ملت ایران آشکار شد فتنه از سوی آمریکا، انگلیس و صهیونیستها از قبل برنامهریزی شده است، زیرا برخی فعالان فتنه پس از دستگیری در روز عاشورا در محاکمه خویش اعتراف کردند هدف آنان از این جریانات براندازی نظام بوده که در قالب ادعای تقلب در انتخابات این توطئه عظیم را در سر داشتهاند.

وی خاطرنشان کرد: معالوصف به فضل الهی و مدیریت مدبرانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و نیز بصیرت و وحدت ملت ایران با راهپیمایی حماسی نهم دی توطئه مذکور خنثی شد و اکنون نیز مردم هرگز این فتنه را-همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانیهای خویش درباره اهمیت این جریان و اهداف  شومی که دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و ناآگاهان در این جریان آن را دنبال میکردند، مطالبی را عنوان میفرمایند- فراموش نمیکنند.

چگونگی شکلگیری حادثه 9 دی

سید مسعود نقیب، مسئول بسیج رسانه استان آذربایجانشرقی در گفتوگو با خبرنگار فارس در مورد زمینههای شکلگیری حادثه 9 دی گفت: در دولت اصلاحات جریانهایی در غرب، آمریکا و صهیونیسم جهانی در حال وقوع و شکلگیری بود که قصد داشتند در امور داخلی ایران دخالت کنند و یکی از گزینههای دولت بوش حمله نظامی به ایران بود اما روحیه جهاد و شهادتطلبی، روحیه انقلابی و همیشه در صحنه بودن مردم ایران باعث شد آنها از پرداختن به حمله نظامی منصرف شوند.

وی افزود: کارشناسان صهیونیستی آمریکایینشین در امور ایران مطرح کردند که نمیتوانند با تحریم و حمله نظامی به کارزار مبارزه با ملت ایران برخیزند بنابراین آنها تصمیم گرفتند از راههای دیگری وارد شوند.

حمله به مراجع تقلید اولویت مهم استکبار

کارشناس امور فرهنگی و رسانهای تبریز تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامههای آنان حمله و زیرسئوال بردن مراجع تقلید بود چرا که معتقد بودند تا زمانی که مردم به دستور مراجع تقلید امری را بر خود واجب میدانند دیگر نمیتوان جلوی آنها را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامههای آنان این بود که روحانیت را مسخ کرده و در مرحله بعدی ارزش قیام امام حسین (ع) را کم رنگ کنند و امام حسین(ع) را از مردم ایران بگیرند بنابراین در برههای از زمان با استفاده از مداحیها و اشعار نوحهخوانی سعی کردند به این اهداف خود نزدیک شوند.

کارشناسان پنتاگون در صدد ضربه زدن به نهضت سرخ حسینی و انتظار سبز مهدوی

نقیب افزود: دهها کارشناس در پنتاگون روی این مسئله زوم کردهاند که چگونه میتوان به ولایت فقیه، نهضت سرخ عاشورا، انتظار سبز مهدوی و انتظار فرج ضربه بزنند، حتی در دولت اصلاحات حرکتها و ارتباطاتی صورت گرفت و در این زمینه میلیاردها دلار خرج کرده و زمینههای این اقدامات را فراهم کردند و موقعیتی فراهم شد تا به ارکان نظام اسلامی حمله کنند آنها حرمت روز عاشورا را شکسته و با به راه انداختن تئاترهای خیابانی به امام توهین کردند و حوادث رخ داده به گونهای پیش میرفت که امت حزب الله نیز احساس خطر کردند.

وی ادامه داد: از آن جایی که تبریز به عنوان امالبلاد مناطق آذرینشین  مطرح است و مردم تبریز مردمی آگاه و حساس به امور شهر و کشور خود هستند به صورت خود جوش در هشتم دی ماه حماسه بینظیری از خود خلق کردند و آیت الله شبستری نیز در راس حرکت خود جوش مردمی در زمینه اهانت دشمن به ولایت فقیه و حضرت امام خمینی(ره) صحبت کرد.

نقیب گفت: بعد از حرکت حماسی مردم تبریز در هشتم دی ماه از 25 شهر مشهد، رشت، اردبیل، یزد و... با بنده تماس گرفتند و همه این مسائل دست به دست هم داد و حادثه 9 دی رقم خورد و این حادثه 9 دی از انقلاب اول که پیروزی انقلاب بود و انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود مهمتر و حساستر است.

درصدد ایجاد جریان فتنه و حمله به شورای نگهبان و انتخابات هستند / به سبک و سیاق خود مشکلات را هدایت میکنند

مسئول بسیج رسانه آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: دشمنی نظام استکبار با نظام جمهوری اسلامی تمام ندارد و تا الآن نیز ادامه دارد و با توجه به نزدیک شدن به بحث انتخابات درصدد ایجاد جریان فتنه و حمله به شورای نگهبان و انتخابات هستند و به سبک و سیاق خود مشکلات را هدایت میکنند.

آنها با پرورش دادن داعش، وهابیت، صهیونیسم، طالبان، و ارتباط صهیونیسم با عربستان و مسائل فرانسه در صدد اسلامزدایی، شیعهزدایی و ولایت فقیه هستند بنابراین لازم است ملت همیشه در صحنه تبریز و آذربایجان با افزایش بصیرت و آگاهی جلوی فتنهها را بگیرند.

وی تاکید کرد: لازم است با وحدت و حضور در صحنه  و جلسات سخنرانی عهد و پیمان، دین و میثاق خود را با ولایت فقیه که نتیجه خون و آرمان شهداست حفظ کنیم.

مردم، ستون اصلی انقلاب
میکائیل جمالپور، استاد دانشگاههای تبریز نیز در مورد نقش مردم در جریانهای مهم و حساس کشور گفت: با توجه به استقرار نظام جمهوری اسلامی و براندازی نظام شاهنشاهی و طاغوتی ضروری است ستون اصلی انقلاب یعنی مردم که به وجود آورنده آن هستند در صیانت از انقلاب نیز همیشه مردم در صحنه بوده و در وسط دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی باشند.

وی افزود: طبیعی است که علت به وجود آورنده انقلاب علت بقای آن نیز محسوب میشود و در 37 سال گذشته و در همه اتفاقات و رخدادها و همین طور در همه بحرانهایی که عوامل داخلی و خارجی مقابل انقلاب اسلامی به وجود آوردند نقش مردم در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی غیرقابلانکار است به خاطر این که در نظام بینالملل امروز هیچ قدرتی به اندازه قدرت مردم دارای نفوذ و نقش تعیین کننده و سرنوشتساز نیست.

جمالپور تصریح کرد: در قانون اساسی و در مجموعه فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقش مردم تشریفاتی نیست بلکه نقش تعیین کننده و آینده ساز محسوب میشود.

وی با طرح این سئوال که کدام مردم نقش تعیین کنندهای در سرنوشت کشور خود دارند، اظهار داشت: مردمی بصیر و  آگاه، مردمی که توانایی لازم برای تشخیص حق از باطل جبهه طاغوت از اردوگاه توحید را دارند. ملتی که توانایی تفکیک حق و باطل را نداشته باشند در متن بحرانها دچار سردرگمی خواهند شد اما ملتی که مرزها را بشناسند و مرزبندیها را رعایت کنند طبیعی است که کشتی نجات انقلاب و کشور در انواع و اقسام بحرانها و سختیها خواهند بود.

استاد دانشگاه تبریز با تشریح ابعاد چگونگی شکلگیری زمینه های حادثه 9 دی خاطرنشان کرد: نگاهی اجمالی به بحران پدید آمده در سال 88 و حوادث بعد از آن و نقش بیبدیل مردم در خنثی کردن و خواباندن آن حوادث ناگوار بر هیچکس مخفی و پوشیده نیست.

بصیرت نورافکنی مه شکن و چراغی است پرنور

استاد دانشگاههای تبریز افزود: از این رو به حق 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری کردهاند به این معنی که انقلاب اسلامی و رهبری آن باعث پدید آمدن نیروی بسیار مقدسی در همه مردم ایران شده است به نام بصیرت که همانند نور افکنی مه شکن و چراغی است پرنور در فراروی همه تاریکیها و ظلمتها.

جمالپور ادامه داد: پاسداشت و یاد کرد روز بصیرت نیاز همیشه و همواره ملی و انقلابی و دینی همه مخصوصا در این ایام خطیر و آیندهسازی که پیش روی ملت ایران قرار دارد است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه گفت: فرا رسیدن انتخابات، حضور توام با بصیرت مردم در صحنههای انتخابات هفتم اسفند را میطلبد که در این روز انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت میتواند به یکی از قلههای رفیع در تاریخ ایران بعد از انقلاب اسلامی تبدیل شود.

روز بصیرت، به دست گرفتم علم افتخار و عزت

جمالپور تصریح کرد: گرامیداشت روز بصیرت در حقیقت میثاق مجددی است با امام مراحل، شهدای انقلاب اسلامی و به دست گرفتن علم پر افتخار عزت و شکوه ایران اسلامی و بزرگ، به همین دلیل بر همه آحاد ایران اسلامی واجب است تا با گرامیداشت این روز در این زمینه نیز در عرصههای بینالمللی الگو شده و الهام بخش همه ملتها مخصوصا در کشورهای اسلامی باشند.

حماسه 9 دی طراحان انقلاب رنگی و مخملی را رسوا کرد
احمد قهرمانی، کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز در مورد ضرورت و اهمیت گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: در چنین روزی بصیرت و بینش مردم به اوج خودش رسید و حضور خود جوش مردم در صحنه باعث خاموش شدن فتنهای شد که دست دشمنان خارجی و طراحان و نقشهکشان انقلابهای رنگی و مخملی در پشت آن هویدا بود.

وی افزود: دشمنان ما به صورت علنی در مجالس خود برای حمایت از اغتشاشگران و برپایی فتنه در کشور و بر هم زدن امنیت ملی و پیش بردن نقشههای خود، بودجه تصویب میکنند، اغتشاشات را پوشش کامل ماهوارهای قرار میدهند، فضای مجازی در اختیار آنها قرار میدهند.

قهرمانی گفت: ولی دست عنایت خداوند با ملت ایران بود همچنانکه مقام معظم رهبری میفرماید: «هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر میکنند؛ دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (ع) را میبیند. این کارها، کارهایی که نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد. این کار خداست، این دست قدرت الهی است.»

مردم به ادامه مسیر انقلاب ایمان دارند

قهرمانی با اشاره به بازخوانی اتفاقات سال 88 بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم خاطرنشان کرد: بازخوانی مسائل رخ داده نشان میدهد مردم به مسیر و جهت حرکت انقلاب اسلامی ایمان داشته و از آن حمایت میکنند و کسانی که بخواهند به بهانههای مختلف در این مسیر انحراف و تغییر ایجاد کنند با واکنش مردم مواجه خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: هر چند ممکن بود برخی از مردم به نتایج انتخابات اعتراض داشته باشند ولی زمانی که اصل انقلاب و نظام در خطر باشد و یا کسانی بخواهند به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات به اهداف شوم و خوابهای بیتعبیر خود دست یابند، همه مردم حتی کسانی که معترض به نتایج انتخابات بودند به صحنه آمده و از دین، ارزشها و انقلاب و نظام خویش حمایت و دفاع کردند و بصیرت و بینش مثالزدنی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی بصیرت و زمان شناسی مردم ایران را یکی از ویژگیهای بارز آنان نامید و گفت: بصیرت اکثریت مردم و حضور خودجوش و همهجانبه آنها در صحنه و حمایت و دفاع از انقلاب و ارزشها و ناامید کردن دشمنان در اجرای نقشههای شوم خود از درسهای حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم سال 1388 و تجربه برای آینده مخصوصاً برای انتخابات پیش رو در مواجهه با دشمنان و فتنهگران است.

برخی نخبگان فاقد بصیرت بودند

قهرمانی برخی نخبگان را در مسائل فتنه 88 فاقد بصیرت لازم دانست و تصریح کرد: با وجود بصیرت اکثریت مردم در برخورد با فتنه و با فتنهگران، مسببان اصلی فتنه و برخی از نخبگان و مسئولان کشور در برخورد با فتنه سال 88 بصیرت لازم را نداشته و از این میدان سربلند بیرون نیامده و مردود شدند.

وی افزود: آنجایی که برخی مسببان اصلی و نامزدهای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری، آنجا که با وجود فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری اعتراضات از راههای قانونی، بر پیگیری خواستههای خود در کف خیابانها روی آوردند و باعث خوشحالی و سوءاستفاده دشمنان و بیاعتمادی مردم به نظام و انقلاب شدند؛ نشان از عدم بصیرت لازم این آقایان دارد.

قهرمانی افزود: عقل و منطق حکم میکند که علاوه بر پذیرش نظر و رای مردم، به قانون انتخابات کشور که بر اساس آن ثبتنام کرده و در این صحنه رقابت انتخاباتی وارد شده بودند که برای همه مراحل و همه اتفاقات قوانین و پیشبینیهای لازم شده بود، احترام میگذاشتند. ولی این کار را نکرده و علاوه بر بیاعتبار ساختن خویش در چشم مردم و از بین بردن سابقه و گذشته انقلابی خود بر نظام و انقلاب خسارتهای مادی و معنوی زیادی زدند که به این زودی و به این سادگی قابل جبران نیست.

تقابل برخی مسئولان در مقابل قانون

قهرمانی در ادامه با تشریح عملکرد برخی از مسئولان در جریان مسائل رخ داده گفت: برخی دیگر از مسئولان کشوری هم با حمایت از مسببان اصلی این فتنهها و یا سکوت و عدم مرزبندی با فتنهگران، هم در مقابل قانون قرار گرفتند و هم بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده و خود را از صف فتنهگران جدا نکرده و بر پیچیدگی اوضاع اجتماعی و ادامه اغتشاشات پرداختند. کسانی که تا الآن هم بر دیدگاههای زاویهدار خود اصرار ورزیده و آب به آسیاب دشمن میریزند.

وی اظهار امیدواری کرد، مسئولان و نخبگان کشور نیز همانند مردم در آستانه یک انتخابات مهم دیگر به بصیرت لازم دست یافته و همگام با مردم روز به روز بر عظمت این کشور افزوده و دشمنان را در اجرای نقشههای خود ناکام بگذارند.

روز 9 دی 1388 روز تجلی بصیرت مردمی در مواجهه با دشمنان انقلاب و فتنهگران و روز هشدار و بیدارباش به برخی از نخبگان و مسئولان کشور برای افزایش بصیرت و شنیدن و عمل کردن به پیامها و هشدارهای مقام معظم رهبری و همراهی با سیل عظیم مردم انقلابی و اسلامی کشور بود.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار