حریزاوی در گفتگو با دفاع پرس:

آگاه‌سازی جامعه در برابر فتنه از آثار حماسه 9 دی بود

رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: یکی از اثرات و برکات مهم 9 دی، آگاه سازی جامعه در قبال فتنه بود. عده ای سعی کردند اوضاع را مشوش جلوه دهند تا مردم نتوانند در قبال انقلاب تصمیم گیری کنند، ولی با بصیرتی که مردم بر اساس تبعیت از رهبری پیدا کردند توانستند از این فتنه عبور کنند.
کد خبر: ۶۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ - 23December 2015

آگاه‌سازی جامعه در برابر فتنه از آثار حماسه 9 دی بود

 حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت و گو با فرهنگ و هنر دفاع پرس در مورد تاثیرات فرهنگی حماسه 9 دی در داخل و خارج از کشور گفت: بعد از انقلاب با یک پدیده ای در فرهنگ سیاسی  کشور مواجه شدیم که من آن را بدعت های سیاسی می نامم. این موضوع در فرهنگ عمومی ما خودش را نشان داد و در هر مرحله یک سری واژهها وارد فرهنگ ما شد.

وی ادامه داد: در همان اوایل انقلاب ما با واژه امام و امت مواجه شدیم، یا مستضعفین و مستکبرین که خود حضرت امام آنها را وارد ادبیات سیاسی کردند. البته عده ای با آن مخالفت کردند که مثلا به جای کلمه امت، شهروند و یا به جای متکبر کلمه قدرتهای جهانی را به کار ببرید.

حریزاوی، 9 دی را روز واکسینه شدن کشور دانست و گفت: در حادثه 9 دی کلمه فتنه و واژه گان مرتبط با آن وارد ادبیات سیاسی کشور ما شد. در ابتدای امسال نیز مقام معظم رهبری واژه نفوذ را مطرح کردند و سعی نمودند جامعه را در قبال آن آگاه کرده و بصیرت دهند.

وی ادامه داد: یکی از اثرات و برکات مهم 9 دی، آگاه سازی جامعه در قبال فتنه بود. عده ای دانسته یا ندانسته، وارد پروژه ای شدند و سعی کردند مسائل را مشوش جلوه دهند تا مردم نتوانند در قبال انقلاب تصمیم گیری کنند. ولی با بصیرتی که مردم بر اساس تبعیت از رهبری پیدا کردند توانستند از این فتنه عبور کنند.

رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در خصوص تاثیرات این حادثه در خارج از کشور اظهار داشت: این موضوع را از دو حیطه می توان بررسی کرد، یکی از منظر دوستان و دیگری از منظر دشمنان. دشمنان انقلاب در این جریان امیدوار شدند و مسئولان سیاست خارجی آمریکا می گفتند اگر مخالفان پخته عمل میکردند کار انقلاب تمام بود و می توانستیم کار آن را یکسره کنیم. آنها معتقد بودند، معترضین نباید اصل نظام (ولایت فقیه) را زیر سوال می بردند، چون مردم نسبت به آن حساس هستند.

وی ادامه داد: در حیطه دوم ما دوستان انقلاب را داریم مثل شیعیان عربستان، بحرین، عراق و نجریه. حتی مردم اهل سنت در کشورهای اسلامی نیز جزء این دسته هستند. آنها انقلاب را یک پدیده راستین می دانند که می تواند آنها را از هلاکت نجات بدهد. اتفاقی که قبل از 9 دی توسط معارضین اتفاق افتاد، باعث شد آنها کمی نگران شوند. اما بعد از حماسه 9 دی سبب شد امیدوار باشند و انگیزه برای مقابله با جریان سلطه و استکبار در آنها به وجود آید.

تالیف "رسالت الهی" یک اقدام راهبردی

رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان درباره اقدامات این مرکز برای گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: ما نمایشگاهی تحت عنوان "بد ذات" در مراکز حوزه علوم اسلامی خواهیم داشت که موضوع آن درباره افشای فتنه 88 است و در حال ثبت نام از شرکت کنندگان هستیم. تا این زمان حدود 2700 نفر از دانش آموختگان حوزه علوم اسلامی در آن شرکت کردند. دانشجویان، فارغ التحصیلان و استاید علاقه مند به معارف اسلامی و علوم دینی نیز می توانند ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: درسی هم تحت عنوان "رسالت الهی 1 و 2 " تالیف کردیم که در مراکز حوزه تدریس می شود. در درس رسالت الهی1 درباره رسالت و جایگاه پیامبران بحث می شود و در رسالت 2 هم دانشگاهها از منظرهای مختلفی بررسی می شود. در این درس، سند دانشگاه اسلامی را دانشجویان مطالعه می کنند و موانعی را که باعث شده اسلامی شدن دانشگاهها به عقب بیفتد بررسی می کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار