سردار مهری در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

پیروزی انقلاب اسلامی راه غلبه مردم منطقه بر استعمارگران را هموار کرد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعادل قوا را در منطقه بهم زد، راه پیروزی مردم بر استعمارگران را هموار کرد و به آن‌ها قدرت و جرات داد که با اتکاء به اسلام، ‌علیه همه طاغوت‏ها بایستند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴ - 02February 2014

پیروزی انقلاب اسلامی راه غلبه مردم منطقه بر استعمارگران را هموار کرد

سردار تقی مهری، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، نقش حضرت امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار اثرگذار دانست و اظهار کرد:  نهضتی که از سال 1342 آغاز شد و در 22 بهمن ماه سال 57 به پیروزی رسید مرهون اقدامات و روشنگریهای امام خمینی(ره) است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: یقینا حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) نقشی بی بدیل، اساسی و مهم در انقلاب شکوهمند اسلامی ما داشتند. حرکتی که ایشان آغاز کردند مشابه حرکت پیامبران الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس با تحقیق در شخصیت حضرت امام(ره) به عنوان معمار انقلاب اسلامی، به این مسئله میتوان اشاره کرد که ایشان رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به مسائل زمان و مسائل جهانی بودند که با بهرهمندی از شیوههای نوین و بدیع، بزرگترین انقلاب معاصر را هدایت کردند.

سردار مهری ادامه داد: ایشان با احساس تکلیف شروع به معرفی ارزشهای اسلام و قرآن کرده و بر اساس مکتب الهی به صحنه آمدند.

رهبری، مهمترین علت حفظ انسجام در دوران انقلاب و عصر کنونی به شمار میرود

وی اضافه کرد: چون حرکت حضرت امام(ره) بر آیه شریف قرآنی "ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" منطبق بود، با لطف خداوند دلهای مردم متوجه ایشان شد و در نهایت پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی در سال 57 رقم خورد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نقش رهبری از همان نخستین جرقههای پیدایش انقلاب اسلامی ایران در میان مردم به عنوان نقطه میثاقی برای وحدت و انسجام ملی شناخته شد، اذعان کرد: مردم در سایه پیروی از ولایت فقیه به پیروزیهای درخشانی دست یافتند؛ از این رو رهبری، مهمترین علت حفظ انسجام در دوران انقلاب و عصر کنونی به شمار میرود.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) بزرگترین دیکتاتور قرن را سرنگون کرد، گفت: در آن دوره همه کشورهای غربی، ایران را جزیره امن و با ثبات خودشان میدانستند و شاه را ژاندارم منطقه میپنداشتند.

کشورهای غربی گمان میکردند حکومت شاه شکست ناپذیر است

سردار مهری تصریح کرد: با امکانات اقتصادی، نظامی و حمایتهایی که تمام کشورهای غربی در اختیار حکومت شاهنشاهی قرار داده بودند، مستشاران غربی در حوزههای مختلف خصوصا نظامی، ابداً تصوری از شکست حکومت محمدرضا شاه نداشتند؛ اما نهضت حضرت امام(ره) خط بطلانی بر تصور واهی قدرتطلبان غربی و سقوط رژیم پهلوی شد.

 

نهضت معمار کبیر انقلاب نه شرقی بود و نه غربی

وی تصریح کرد: در دوران حکومت پهلوی تمام کشورها یا وابسته به بلوک شرق بودند یا غرب. هیچ کشور مستقلی به صورت سازمان یافته و متحد  وجود نداشت؛ اما با این وجود حرکت و نهضت معمار کبیر انقلاب نه شرقی بود و نه غربی.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: این حرکت کاملا الهی و مستثنای از نهضت ها و انقلاب هایی بوده که تاکنون  به وقوع پیوسته است.

وی انقلاب اسلامی را سر منشاء تحولی بی بدیل در تاریخ دانست، و اضافه کرد: امروز میبینیم که مستضعفان جهان بیدار شدهاند، خداجویی و خداطلبی در سراسر دنیا اوج گرفته است و نیز مبارزه با استکبار، ظلم، فساد و تبعیض از ِقبَل نهضت انقلاب اسلامی است که حضرت امام(ره) به صورت پیامبر گونه آن را رهبری کرد.

سردار مهری تصریح کرد: بحرانیترین منطقه مسلمانان، بدون شک خاورمیانه است، که از نظر تاریخی مهد ظهور اسلام و ادیان آسمانی دیگر بوده، و از نظر نظامی و سوقالجیشی اهمیت فراوان دارد. به همین دلیل از قرنها پیش استعمارگران در این منطقه نفوذ کردهاند، و با ایجاد اختلاف بین مردم این منطقه از هر طریقی بر آنها سلطه داشتهاند.

وی افزود: اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعادل قوا را در منطقه بهم زد، راه پیروزی مردم بر استعمارگران را هموار کرد و به آنها قدرت و جرات داد که با اتکاء به اسلام، علیه همه طاغوتها بایستند و معیارهایی ارائه داد که راه صحیح مبارزه را به همه آموخت.
 
سردار تقی مهری خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد بیداری اسلامی در کشورهای مسلمانی چون تونس، مصر، الجزایر و... هستیم که این امر نشان از نقش تاثیرگذار انقلاب اسلامی در این کشورها دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار