آقاتهرانی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

نقش مجلس در تحقق آرمان‌های امام و انقلاب بی‌بدیل است

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نقش آن در تحقق آرمان‌های امام و انقلاب بی‌بدیل است.
کد خبر: ۱۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷ - 03February 2014

نقش مجلس در تحقق آرمان‌های امام و انقلاب بی‌بدیل است

حجتالاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه مبارکه فجر و ایّام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملّت عزیز ایران برای تحقق ارزشهای دینی، ورود دین به متن زندگی و اجرای احکام الهی در عرصههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی علیه رژیم طاغوت دست به قیام زدند.

وی با مهم برشمردن جایگاه مجلس شورای اسلامی در تدوین و اجرای قوانین دینی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، مجلس شورای اسلامی بعنوان یکی از موثرترین مراکز تصمیم گیرنده و قانونگذار مطرح شد، تا بدینوسیله برآیند پیوند دین و سیاست را با عنوان «قوانین اسلامی» در متن زندگی افراد جامعه وارد کند؛ اگرچه در این رابطه هنوز تا رسیدن به مرحله کامیابی فاصله نسبی وجود دارد.

آقاتهرانی در ادامه با تاکید بر اینکه نقش مجلس شورای اسلامی بعنوان یکی از مهمترین ارکان تدوین و اجرای قوانین اسلامی در گفتمان انقلاب اسلامی قابل تحلیل و ارزیابی است، افزود: مجلس شورای اسلامی در واقع تجلی یک سوم قدرت نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب بوده و نقش آن در تحقق اهداف، آرمانهای امام و انقلاب بیبدیل است، که با توجه به این موضوع مسئولان و نمایندگان باید به جایگاه محوری خود بعنوان واضعان و مجریان ارزشهای انقلاب بیشتر توجه کرده و در جهت احیای این امور ارزشمند تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و معنوی است، افزود: مسئولین باید در راستای احیای تفکر اسلامی و ارزشهای منبعث از آن تفکر ناب گام برداشته و فضای مناسبی را جهت رشد فضایل اخلاقی در سطح جامعه ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: استقلال سیاسی و ارتباط با دیگر دولتها بر اساس اصول اسلامی، عزت، حکمت و مصلحت، یکی دیگر از اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده، که مسئولان حوزه سیاست خارجی و روابط بینالملل باید خود را به حفظ این مواضع و ارزشها ملزم بدانند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار