حسین فدایی:

اقتدار ملت ایران برگرفته از قرآن و ائمه معصومین(ع) است

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمند با دشمنان حرف می‌زند، گفت: ملت ایران با اقتدار با کفر جهان سخن می‌گوید و این الهام گرفته از قرآن و ائمه معصومین علیهم‌السلام است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳ - 03February 2014

اقتدار ملت ایران برگرفته از قرآن و ائمه معصومین(ع) است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، ماهها یکی پس از دیگری گذشت تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای سی و پنجمین بار برگههای روزگار به ماه بهمن رسید، ماهی که به محض نزدیک شدن به آن شعر "بهمن خونین جاویدان، تا ابد زندهایم با قرآن" در ذهن تداعی میشود. دهه مبارک فجر که یادآور روزهای غرور آفرین و تلاشهای فجر آفرینان است که آفریننده ایران مقتدر و سرافراز هستند. با فرارسیدن روزهای پرافتخار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر آن شدیم تا پای صحبتهای حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نشسته و از ناگفتههای پیروزی انقلاب مطلع شویم و همچنین آرمانها، شاخصها و ویژگیهای بارز انقلاب را از نگاه یکی از فجر آفرینان و مبارزان دوران پیروزی انقلاب اسلامی بررسی کنیم.

حسین فدایی در تشریح نهضت انقلاب اسلامی و تحلیلهایی که نسبت به این قیام مطرح میشد، گفت: بعد نهضت ۱۵ خرداد سال ۴۲ تحلیلهایی که در محافل روشنفکری غیر اسلامی از نگاه آنها مطرح میشد این بود که چرا حرکت انقلابی که امام خمینی(ره) شروع کردند و این نهضت چرا موفق نشد و به نتیجه نرسید.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: دقیقاً اکثریت قریب به اتفاق روشنفکران که اندیشه و فکرشان غیراسلامی بود(یعنی مارکسیسمها، ناسیونالیسمها و لیبرالها)، همه اینها نهضت انقلاب اسلامی را محکوم کردند و میگفتند این یک حرکت کوری بود که صورت گرفت و اساساً نمیتوان بر اساس دین و اسلام انقلاب کرد، این انقلاب علمی نیست، مبارزه و انقلاب باید علمی باشد تا پیروز شود.

وی ادامه داد: موضع روشنفکران زمان این بود که انقلاب اسلامی به دلیل اینکه مذهبی، دینی و اسلامی است و علمی نیست سبب شد که این انقلاب به نتیجه نرسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقاً نظام شاهنشاهی و طاغوت و همچنین نظام سلطه آن زمان(آمریکا و شوروی) نیز همین تحلیل را داشت.

فدایی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که موضع آمریکا، جمادی شوروی، غرب(اروپاییها)، کشورهای ارتجاع منطقه و روشنفکران غیراسلامی زمان در ارتباط با نهضت مردمی و اسلامی یکی بود و همه آنها این نهضت را محکوم کردند و این اتفاق درسآموز و عبرتآموز است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: علت هجمه به نهضت اسلامی و محکوم کردن آن از سوی کشورهای، گروهها و سلیقههای مختلف به این حرکت ارزشمند این بود که آنها حاکمیت الهی را بر نمیتافتند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی میگفت میخواهیم حاکمیت بر اساس اراده الهی و آراء عمومی مردم باشد و آنها این را نمیخواستند.

فدایی اظهار داشت: این دوران گذشت و آنها حدود ۱۵ سال در محیطهای دانشگاهی و روشنفکری ما تفکر غربی، لیبرالی، شاهنشاهی و روشن فکری غربی را تبلیغ میکردند. در طول این دوران آنها تمام ظرفیتهای خودشان را بکار بستند که نهضت اسلامی به نتیجه نرسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی به وضعیت زندانهای ستمشاهی در آن دورا پرداخت و گفت: حتی در سال آخر رژیم طاغوت که در زندان بسر میبردیم مشاهده میکردیم منافقین(مجاهدین خلق) ـ که مبارزات مسلحانه را از افتخارات خود یدانستند و میگفتند که ما دست به اسلحه و چریک هستیم و خودشان را ضد امپریالیسم و ضد آمریکا معرفی میکردند ـ نیز تحلیلهایشان همانند روشنفکران غیراسلامی بود و حتی یک سال مانده به پیروزی انقلاب اسلامی نیز آنها درون زندان این تحلیل را ادامه میدادند.

وی با تاکید بر اینکه آنها به حرکت مردم و انقلاب اسلامی ایمان نداشتند، عنوان کرد: زمانی که بچههای جوانشان را در راهپیماییهای ما میگرفتند و به زندان منتقل میکردند، وقتی وضعیت خارج زندان را از آنها سئوال میکردیم فقط از اسلام و امام سخن میگفتند و طی دو هفته نخست که پیگیر فضای بیرون زندان، حرکتهای مردم و... بودند فقط از اسلام و امام میگفتند، دو هفته که میگذشت منافقان و مارکسیسمهایی که در زندان حضور داشتند آنها را شستشو فکری میداد و دوباره نظرشان عوض میشد و واقعیتی که در بیرون زندان اتفاق افتاده بود(یعنی انقلاب اسلامی، ایمان و باور مردم به اسلام و انقلاب، مجاهدت و نهضت ملت ایران) را بهگونهای دیگر مطرح کرده و جوانها را در زندان شستشوی مغزی میدادند.

فدایی تصریح کرد: ولی با عنایت پروردگار متعال دیدیم که به فضل الهی این انقلاب پیروز شد و تمام بافتهای دشمنان نظام بر باد رفت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تحلیلهای پوچ بعد از انقلاب آنها را نیز مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اما باز این طیف نادان تحلیلهای خود را مطرح میکردند و میگفتند این انقلاب، انقلابی است که با شکست روبرو میشود و باز همان روزها، هفتهها و ماههای نخست انقلاب روشنفکران غیراسلامی، لیبرالها، منافقان، مارکسیسمها، کشورهای مرتجع منطقه، غربیها، آمریکا و اتحادیه جمادی شوروی موضع مشترکی مبنی بر شکست خوردن انقلاب داشتند.

وی افزود: آنها در روزهای نخست انقلاب ساعت شماری میکردند و میگفتند انقلاب شکست میخورد، بعد از آن روزشماری میکردند و پس از آن هفتهها را میشمردند و بعد از آن ماه و بعد هم سال شماری میکرد که این انقلاب با شکست روبرو شود و این واقعیتی بود که ما با آن مواجه شدیم.

فدایی با تاکید بر اینکه حرکت پویا، هوشمندانه و با علم و معرفت ملت ایران خلاف این را ثابت کرد، گفت: شعور ملت ایران، بصیرت، آگاهی و هوشیاری ملت غیور ایران این را نشان داد که انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی و ماندگار است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: میبینیم که انقلاب اسلامی مقابل تمام جریانهای باطل زمان میایستد و در عرصههای مختلف انقلاب تا کنون هم ایستاد و مقاومت کرد و در حال حاضر بهعنوان یک قطب و قدرت در جهان مطرح است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی اذعان دارند که این انقلاب یک انقلاب جهانی است که توانسته معادلات جهان را برهم بزند و ما نمیتوانیم در محاسبات جهان ایران را در نظر نگیریم.

تشریح عوامل جاودانه بودن انقلاب اسلامی

فدایی با تشریح ویژگیهای بارزی که سبب قدرتمند ماندن ایران اسلامی شده است، اظهار داشت: ویژگیهایی که سبب ماندگاری انقلاب اسلامی شده در شعارهای اصلی انقلاب متبلور است. شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی؛ نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و... از جمله شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: روحیه استکبارستیزی، روحیه مبارزه با مستکبران، روحیه حمایت از مستضعفین عالم، روحیه همگرایی، عدالتخواهی و اسلامخواهی ویژگیها و خصلتهایی است که انقلاب اسلامی را و قدرتمند نگه داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز اگر کسی یا جریان فکری بخواهد به اصول اساسی انقلاب آسیب بزند حتماً خودش با مشکل روبرو میشود. ممکن است مزاحمتی ایجاد کند اما با مشکل روبرو میشود.

ماهیت انقلاب اسلامی ضد ظلم و استکبار است

فدایی با تاکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ضد ظلم، ضد استکبار، ضد آمریکا، ضد کشورهای مرتجع منطقه و ضد فرهنگ غربی است، گفت: با توجه به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی اینگونه است، اگر کسی بخواهد وادادگی نسبت به آمریکا و غرب داشته باشد و به وعده آنها اعتماد داشته باشد حتماً با مشکل روبرو میشود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما بیش از اینکه به وعده دشمنان اسلام اعتماد کنیم باید به وعده الهی اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: وعده الهی نصرت و عزت برای مستضعفان عالم است، این وعده خداوند متعال است. عده آمریکاییها در برابر وعده پروردگار عالم اصلاً بهایی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین در محاسبات جاری هم اگر کسی به بهانه مذاکره و یا به بهانه اینکه ما باید بتوانیم در رفتارمان در معادلات سیاسی جهان تجدید نظر کنیم و...، تغییراتی در رفتار دیپلماسی خود بهوجود آوریم که نتیجه آن وادادگی و ضعف باشد حتماً با مشکل روبرو میشود.

تبیین نحوه سخن گفتن ملت ایران با دشمنان

فدایی با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمند با دشمنان حرف میزند، تصریح کرد: ملت ایران با اقتدار با کفر جهان سخن میگوید و این الهام گرفته از قرآن و ائمه معصومین علیهمالسلام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار