اذعان آمریکا به اختلاف با عربستان در آستانه سفر اوباما به ریاض

مسئولان آمریکایی به وجود اختلاف در مواضع خود با مسئولان عربستان در آستانه سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به ریاض اذعان کردند.
کد خبر: ۱۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ - 28March 2014

اذعان آمریکا به اختلاف با عربستان در آستانه سفر اوباما به ریاض

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه العالم، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا امروز وارد ریاض می شود تا در اولین سفر خود از سال 2009 میلادی تاکنون با عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی ملاقات کند و اوباما دراین سفر حامل چند پیام به طور خاص برای عربستان و به طور کلی برای جهان عرب است.


روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: ایران، روند سازش، مقابله با تندروی، تحولات سوریه و مصر و عراق از جمله محورهای مذاکرات در ریاض خواهد بود.

درحالی که کاخ سفید از توصیف مرحله کنونی به مرحله اختلاف در روابط با عربستان خودداری می کند، برنادیت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد: گاهی در بین دوستان مستحکم، برخی اختلافات وجود دارد اما می توانند بدنبال حل آن باشند. این وضعیت بین آمریکا و عربستان برقرار است.

وی گفت: حتی اگر اختلافاتی تاکتیکی وجود داشته باشد، منافع اساسی ما همسو است.روزنامه الشرق الاوسط نوشت: بی شک، اختلافات عربستان و امارات و بحرین با قطر برای آمریکایی ها که مواضع کشورهای شورای همکاری را زیر نظر دارند، مهم است.

برپایه این گزارش، مسئولان آمریکایی اختلافات با قطر را "اختلافات خانوادگی" می دانند و دولت آمریکا از هرگونه اظهارنظر علنی درباره این اختلاف ها خودداری و فقط اکتفا می کنند که وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند و امیدوارند که مسائل بین این کشورهای شورای همکاری به طور مثبت در آینده نزدیک حل و فصل شود.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار