فعال ضدجنگ آمریکایی:

شورشیانِ درحال شکست سوریه به کشتار یکدیگر روی آورده‌اند

شورشیان سوریه که اکثراً با پول و تسلیحات غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس از خارج به سوریه برده شده‌اند، اکنون که در حال شکست هستند، به اختلافات داخلی و کشتار یکدیگر مشغول شده‌اند.
کد خبر: ۱۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ - 19April 2014

شورشیانِ درحال شکست سوریه به کشتار یکدیگر روی آورده‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه تلویزیونی "راشا تودی"، فعال ضدجنگ آمریکایی تأکید کرد: شورشیان سوریه که اکثراً با پول و تسلیحات غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس از خارج به سوریه برده شدهاند، اکنون که در حال شکست هستند، به اختلافات داخلی و کشتار یکدیگر مشغول شدهاند.

مجری این شبکه ابتدا گفت: یکی از گروههای شورشی مسلح در سوریه (تروریستهای تکفیری) که از رقبای القاعده به حساب میآید، گروه القاعده را متهم کرده که به آرمانهای جهادی در سوریه خیانت کرده است. این نمونه دیگری از شکافهای فزاینده و درگیریهای مسلحانه داخلی میان گروههای تروریستی است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون منجر به کشته شدن هزاران شبه نظامی در سوریه شده است.

"یوجین پوریر"، فعال ضدجنگ آمریکایی و عضو اتحادیه "انسور"در گفتگوی اختصاصی با مجری این شبکه گفت: اکنون که شرایط تاحدی به نفع دولت سوریه بازگشته و شورشیان مسلح با شکستهای متعدد در نقاط مختلف سوریه مواجه شدهاند، و تحلیلگران نیز میگویند شورشیان، قادر به پیروزی در سوریه نیستند، ما شاهد اختلافات مرگبار داخلی میان گروههای مختلف شورشی در این کشور هستیم.

وی افزود: حتی هنگام اشغال عراق به دست نیروهای آمریکایی، گروههای وابسته به القاعده در عراق به نحوی عمل میکردند که مردم این کشور را از خود بیگانه میکردند و قادر نبودند حمایت عراقیها را به خود جلب کنند. در آن دوران نیز وقتی رییس جمهور وقت آمریکا (بوش) تصمیم گرفت بر شمار نیروهای این کشور در عراق بیافزاید و حملات شدیدتری به القاعده کند، جنگ و کشتار داخلی میان گروههای مسلح شبه نظامی در عراق تشدید شد.

 "یوجین پوریر" در خاتمه افزود: هرگاه شرایط، برای شورشیان مساعد باشد و به نظر آید که آنان در حال پیروزی هستند، همه چیز ظاهراً خوب به نظر میرسد و این گروهها با هم متحد و خوشبرخورد هستند، اما به محض اینکه شکست بر این گروهها تحمیل میشود، همه این گروهها برای فرار از شکست و بهدست آوردن موقعیت بهتر، مشغول نبرد داخلی با یکدیگر و کشتن نیروهای رقیب میشوند.

به عنوان مثال، جنگ داخلی بسیار بزرگ و گسترده که با تحریک قدرتهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سوریه به وجود آمد، در حقیقت عملیاتی ناپایدار بود که براساس پول، تسلیحات و جنگجویانی پایهگذاری شده بود که از خارج از کشور سوریه به داخل آن برده میشدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار